DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Psikoloji ve Davranış Bilimleri | SHS 115 | 1 | 2 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
||||||
Dersin Seviyesi | Önlisans | ||||||
Dersin Türü | Seçmeli | ||||||
Dersin Koordinatörü | Öğr. Gör. Şenay DAĞILGAN | ||||||
Dersi Verenler |
|
||||||
Dersin Yardımcıları | |||||||
Dersin Amacı | Bu ders, insan ve davranışlarını ele alır. Bütüncül sağlık bakımı açısından sağlık hizmeti alan bireyler ve davranışlarını, ve gerek toplumda gerekse çalışma ortamında diğer bireyleri tanıma ve anlayabilmeyi sağlayarak verimli çalışmasını olanaklı kılan bilgileri kazanmayı hedeflemektedir. |
||||||
Dersin İçeriği | 1. Davranışların Temel Kaynakları Olan İhtiyaçlar, Güdüler 2. Davranışın Diğer Psikodinamik Temelleri 3.Fizyolojik Psikoloji 4. Benliğin Savunma Mekanizmaları 5. Psikoseksüel Kişilik Gelişimi 6. Psikososyal Kişilik Gelişimi 7. Kişilik ve Benlik 8. Kendini Tanıma 9. Algılama 10. Duygulanım Sürecinde Değişiklik |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Davranışı ve güdüyü açıklar, davranışın temel kaynakları olan ihtiyaçları ve güdüleri listeler |
2) İd, ego, süperego, bilinç, bilinçöncesi ve bilinçdışı kavramlarını ve işlevlerini açıklar |
3) Davranışı etkileyen savunma mekanizmalarını listeler |
4) Knows the neurological foundations and physiology of psychology |
5) Psikoseksüel ve Psikososyal Kişilik Gelişimi kuramlarını ve bu kuramlara göre kişilik gelişimi aşamalarındaki değişiklikler ve etkilerini açıklar |
6) Kişilik, karakter, benlik kavramlarını ayırt eder |
7) Kendini Tanıma becerisi gösterir |
8) Algılama |
9) Duygulanım sürecinin nasıl gerçekleştiğini ve duyguyu etkileyen işlevsel olmayan düşüncelerin nasıl değiştirileceğini açıklar |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |