DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Spektroskopi | KMS 413 | 7 | 2 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe | |||
Dersin Seviyesi | Lisans | |||
Dersin Türü | Seçmeli | |||
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Arif HASANOĞLU | |||
Dersi Verenler |
|
|||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencilere spektroskopik yöntemleri ileri düzeyde kavratmaktır. |
|||
Dersin İçeriği | Bu derste spekroskopik yöntemlerin uygulamaları anlatılmaktadır |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Spektroskopik yöntemlerden nükleer manyetik rezonans (NMR) ve kütle spektrometri (MS) tekniklerinin tanınması ve bu tekniklerle yapı değerlendirmesini ayrıntılı kavrar |
2) MS kombine sistemlerini kavrar. |
3) Yeni NMR ve MS cihazlarını ve modifikasyonlarını gözlemler |
4) Kapalı formülü bilinen veya bilinmeyen maddeleri NMR ve MS spektrumlarından bulmayı kavrar |
5) Bilinmeyen örneklerin analizini açıklar |
6) |
7) |
8) |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Kimya alanında bilgisine güvenerek bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. |
||||||
2 | Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izleyip algılayarak değerlendirir. |
||||||
3 | Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanıp bilgisini yeniler. |
||||||
4 | Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirir. |
||||||
5 | Bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrayıp toplam kalite bilincini algılar. |
||||||
6 | Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. |
||||||
7 | Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarır. |
||||||
8 | Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. |
||||||
9 | Yaratıcı düşünmeyi öğrenip alanında sorunlara çözüm üretir. |
||||||
10 | Muhakeme yeteneğine sahip olarak bilgileri ilişkilendirip bildiklerini uygulamaya aktarır. |
||||||
11 | Laboratuar düzeneklerini kurup tek başına karar verir. |
||||||
12 | Kimya alanında mevcut teknolojiyi izleyip katma değer kazandırır. |
||||||
13 | Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. |
||||||
14 | Bilgi paylaşımını bilip takım çalışmasına katılarak takımı yönlendirir. |
||||||
15 | Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. |
||||||
16 | Alanında söz sahibi olmaya başlar. |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Kütle spektrometri-giriş | Konular ilgili kitap ve internetten çalışılmalı | Anlatım Soru-Cevap |
2 | Kütle spektrometreleri-cihaz tipleri, yeni çıkan cihazlar | Konular ilgili kitap ve internetten çalışılmalı | Anlatım Soru-Cevap |
3 | Kütle spektrumları | Konular ilgili kitap ve internetten çalışılmalı | Anlatım Soru-Cevap |
4 | Kütle spektrumlarındaki parçalanma şeklinden yapısal bilgi | Konular ilgili kitap ve internetten çalışılmalı | Anlatım Soru-Cevap |
5 | GC-MS ve LC-MS teknikleri ve bunlarla yapılan analizler | Konular ilgili kitap ve internetten çalışılmalı | Anlatım Soru-Cevap |
6 | Kütle spektrumlarının ayrıntılı yorumlamaları | Konular ilgili kitap ve internetten çalışılmalı | Anlatım Soru-Cevap |
7 | Uygulamalar | Konular ilgili kitap ve internetten çalışılmalı | Anlatım Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Kaynaklar ve ders notları | Yazılı Sınav |
9 | Nükleer manyetik rezonans spektroskopi-giriş | Konular ilgili kitap ve internetten çalışılmalı | Anlatım Soru-Cevap |
10 | Nükleer manyetik rezonans spektrometreleri, cihazlara eklenen modifikasyonlar | Konular ilgili kitap ve internetten çalışılmalı | Anlatım Soru-Cevap |
11 | NMR spektrumları ve spektrumlara çevre etkileri | Konular ilgili kitap ve internetten çalışılmalı | Anlatım Soru-Cevap |
12 | Proton NMR ve C-13 NMR spektrumları yorumlama kuralları | Konular ilgili kitap ve internetten çalışılmalı | Anlatım Soru-Cevap |
13 | Yapı değerlendirmesi ve uygulamalar | Konular ilgili kitap ve internetten çalışılmalı | Anlatım Soru-Cevap |
14 | Kapalı formülü bilinen maddelerin MS ve NMR spektrumlarından yapıyı bulma | Konular ilgili kitap ve internetten çalışılmalı | Anlatım Soru-Cevap |
15 | Kapalı formülü bilinmeyen maddelerin MS ve NMR spektrumlarından yapıyı bulma | Konular ilgili kitap ve internetten çalışılmalı | Anlatım Soru-Cevap |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynaklar ve ders notları | Yazılı Sınav |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |