DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Karakter ve Değer Eğitimi | PDRZ 206 | 4 | 2 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
|||
Dersin Seviyesi | Lisans | |||
Dersin Türü | Zorunlu | |||
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Mediha SARI | |||
Dersi Verenler |
|
|||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Amacı | Bu dersin genel amacı, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümünden mezun olacak bireylere, karakter eğitiminde ailenin ve okulun görev ve sorumlulukları konusunda bir bilinç kazandırmak; bireylerin değer kazanımında etkili olan toplumsal faktörler hakkında bir farkındalık oluşturmak; değerlerin sınıflanması ve öğretilmesine ilişkin yaklaşımlar hakkında bilgi ve beceriler kazandırmaktır. |
|||
Dersin İçeriği | Karakter ve Değer eğitimine ilişkin yaklaşım ve uygulamalar |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Değer, karakter, kişilik, erdem ve ahlak vb. temel kavramları tanımlayarak aralarındaki benzerlik ve farklılıkları açıklar. |
2) Değerlerin sınıflandırılmasına ilişkin yaklaşımları açıklar |
3) Karakter ve değer gelişimine ilişkin yaklaşımları açıklar |
4) Karakter ve değer eğitiminde kullanılan yaklaşım ve yöntemleri açıklar. |
5) Karakter ve değer eğitiminde ailenin görev ve sorumluluklarını açıklar. |
6) Karakter ve değer eğitiminde çevrenin, medyanın ve diğer toplumsal kurumların rol ve etkilerini açıklar. |
7) Karakter gelişimi ve eğitiminde okul ve öğretmenin rol ve sorumluluklarını açıklar; |
8) Okulöncesi, ilköğretim, ortaöğretim ve yükseköğretim programlarını değer eğitimi bakımından inceler. |
9) Psikolojik danışmada değerlerin önemini anlar. |
10) Psikolojik danışma ile değerlerin ilişkisini kavrar. |
11) İlkokulda değerlerin kazanımında psikolojik danışmanın neler yapacağını öğrenir. |
12) Ortaokulda değerlerin kazanımında psikolojik danışmanın neler yapacağını öğrenir. |
13) Değerleri kazandırmada psikolojik danışma etkinliklerini kavrar. |
14) Değerleri kazandırmada psikolojik danışma etkinliklerini uygular. |
15) Değerleri kazandırmada psikolojik danışma etkinliklerini değerlendirir. |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanının temel kavram ve ilkelerini açıklar |
||||||
2 | Bireyin gelişim özelliklerini ve bu gelişimi etkileyen faktörleri söyler |
||||||
3 | Kişilik kuramları, psikolojik danışma kuramları ve öğrenme kuramlarını açıklar |
||||||
4 | Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar |
||||||
5 | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar |
||||||
6 | Sınıf ve davranış yönetimi yaklaşımlarını açıklar |
||||||
7 | Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir |
||||||
8 | Psikolojik danışma ve rehberlik sürecinin nasıl başlatılıp, sürdürüleceğini açıklar |
||||||
9 | Farklı gelişim ve özelliklere uygun PDR uygulamalarının neler olduğunu açıklar |
||||||
10 | Normal ve normal dışı özellik gösteren bireyleri ayırt eder |
||||||
11 | Farklı eğitim kademesindeki öğrencilere yönelik PDR uygulamaları yapar |
||||||
12 | Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirir ve bu programı değerlendirir |
||||||
13 | Psikolojik danışmada yardım becerilerini etkili bir şekilde kullanır |
||||||
14 | Görevi ve yaşamıyla ilgili kararlarının sorumluluğunu alır |
||||||
15 | İçgörü geliştirir, öğrenme ve gelişmeye açık olur |
||||||
16 | İnsanlara karşı empatik ve ilgili davranır |
||||||
17 | Kişilerarası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır |
||||||
18 | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
||||||
19 | Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır |
||||||
20 | Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Değer, karakter, kişilik, erdem ve ahlak vb. temel kavramlar; | İlgili kaynakların gözden geçirilmesi ve ders için hazırlık yapılması | |
2 | Değerlerin sınıflandırılması | İlgili kaynakların gözden geçirilmesi ve ders için hazırlık yapılması | |
3 | Karakter ve değer gelişimine ilişkin yaklaşımlar; | İlgili kaynakların gözden geçirilmesi ve ders için hazırlık yapılması | |
4 | Karakter ve değer eğitiminde yaklaşım ve uygulamalar; | İlgili kaynakların gözden geçirilmesi ve ders için hazırlık yapılması | |
5 | Karakter ve değer eğitiminde aile; | İlgili kaynakların gözden geçirilmesi ve ders için hazırlık yapılması | |
6 | Karakter gelişimi ve eğitiminde okul ve öğretmen; | İlgili kaynakların gözden geçirilmesi ve ders için hazırlık yapılması | |
7 | Karakter gelişimi ve eğitiminde yakın çevre ve toplumsal yapı; | İlgili kaynakların gözden geçirilmesi ve ders için hazırlık yapılması | |
8 | Ara Sınav | Sınav için hazırlık yapılması | |
9 | Okulöncesi eğitim programlarında değerler ve değer eğitimi; | İlgili kaynakların gözden geçirilmesi ve ders için hazırlık yapılması | |
10 | İlkokul öğretim programlarında değerler ve değer eğitimi; | İlgili kaynakların gözden geçirilmesi ve ders için hazırlık yapılması | |
11 | Ortaokul öğretim programlarında değerler ve değer eğitimi; | İlgili kaynakların gözden geçirilmesi ve ders için hazırlık yapılması | |
12 | Ortaöğretim öğretim programlarında değerler ve değer eğitimi; | İlgili kaynakların gözden geçirilmesi ve ders için hazırlık yapılması | |
13 | Yükseköğretim programlarında değerler ve değer eğitimi. | İlgili kaynakların gözden geçirilmesi ve ders için hazırlık yapılması | |
14 | Psikolojik danışma ile değerler ve karakter ilişkisi | İlgili kaynakların gözden geçirilmesi ve ders için hazırlık yapılması | |
15 | Psikolojik danışmada değer eğitimi | İlgili kaynakların gözden geçirilmesi ve ders için hazırlık yapılması | |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav için hazırlık yapılması |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |