DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Toplumsal Cinsiyet Eşitliği | PDRS 206 | 4 | 2 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe | |||
Dersin Seviyesi | Lisans | |||
Dersin Türü | Seçmeli | |||
Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Metehan ÇELİK | |||
Dersi Verenler |
|
|||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Amacı | Dersin genel amacı toplumsal cinsiyet eşitliği ile ilgili mesleki kavramları ve teorileri konusunda genel bir anlayış kazandırmaktır. |
|||
Dersin İçeriği | Bu dersin içeriği şu konulardan oluşmaktadır;, gelişim özellikleri, cinsiyet ve cinsiyet rolleri gelişim özellikleri, sosyal gelişim özellikleri vb. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Psikolojide toplumsal cinsiyeti kavrar. |
2) Kavramları kavrar ve orijinal çözümlerle gelir. |
3) Toplumsal cinsiyet ile ilgili temel kavramları değerlendirir ve kullanır. |
4) Toplumsal Cinsiyet ve kadın konusunu anlar. |
5) Toplumsal cinsiyet ve ayrımcılığı kavrar. |
6) Ferminist kuramları öğrenir. |
7) Toplumsal cinsiyet kuramlarını öğrenir. |
8) Toplumsal cinsiyette kadına yönelik şiddeti kavrar. |
9) Toplumsal cinsiyette kadın, namus, bekaret gibi konuları öğrenir |
10) Eril, dişil ve androjenite gibi cinsiyet rollerini değerlendirir |
11) Toplumsal cinsiyet eşitsizliğini öğrenir. |
12) Conceive the prejudice and gender. |
13) Toplumsal cinsiyet ve çeşitlilik kavramlarını değerlendirir. |
14) Kitle iletişim araçları ve ayrımcılık. |
15) Alanın görüşlerini savunur. |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanının temel kavram ve ilkelerini açıklar |
||||||
2 | Bireyin gelişim özelliklerini ve bu gelişimi etkileyen faktörleri söyler |
||||||
3 | Kişilik kuramları, psikolojik danışma kuramları ve öğrenme kuramlarını açıklar |
||||||
4 | Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar |
||||||
5 | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar |
||||||
6 | Sınıf ve davranış yönetimi yaklaşımlarını açıklar |
||||||
7 | Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir |
||||||
8 | Psikolojik danışma ve rehberlik sürecinin nasıl başlatılıp, sürdürüleceğini açıklar |
||||||
9 | Farklı gelişim ve özelliklere uygun PDR uygulamalarının neler olduğunu açıklar |
||||||
10 | Normal ve normal dışı özellik gösteren bireyleri ayırt eder |
||||||
11 | Farklı eğitim kademesindeki öğrencilere yönelik PDR uygulamaları yapar |
||||||
12 | Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirir ve bu programı değerlendirir |
||||||
13 | Psikolojik danışmada yardım becerilerini etkili bir şekilde kullanır |
||||||
14 | Görevi ve yaşamıyla ilgili kararlarının sorumluluğunu alır |
||||||
15 | İçgörü geliştirir, öğrenme ve gelişmeye açık olur |
||||||
16 | İnsanlara karşı empatik ve ilgili davranır |
||||||
17 | Kişilerarası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır |
||||||
18 | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
||||||
19 | Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır |
||||||
20 | Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Psikolojide toplumsal cinsiyet | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | |
2 | Toplumsal cinsiyet ile ilgili temel kavramlar | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | |
3 | Toplumsal Cinsiyet ve kadın | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | |
4 | Toplumsal cinsiyet ve ayrımcılık | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | |
5 | Ferminist kuramlar | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | |
6 | Toplumsal cinsiyet kuramları | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | |
7 | Toplumsal cinsiyette kadına yönelik şiddet | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | |
8 | Ara Sınav | Sınav hazırlanma | Soru-Cevap Tartışma Yazılı Sınav |
9 | Toplumsal cinsiyette kadın, namus, bekaret | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | |
10 | Eril, dişil ve androjenite gibi cinsiyet rolleri | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | |
11 | Toplumsal cinsiyet ve önyargı | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | |
12 | Toplumsal cinsiyet ve çeşitlilik | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | |
13 | Kitle iletişim araçları ve ayrımcılık | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | |
14 | Sosyal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlar | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | |
15 | Alanın görüşlerini savunma | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlanma |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |