DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Çocuk İstismarı ve İhmali | PDRS 204 | 4 | 2 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
|||
Dersin Seviyesi | Lisans | |||
Dersin Türü | Seçmeli | |||
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. İsmail SANBERK | |||
Dersi Verenler |
|
|||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Amacı | Çocuk ve ergen istismar ve ihmal kavramları hakkında bilgi vermek. İstismar ve ihmale uğramış çocuk ve ergen bireylere yaklaşımlar hakkında beceri ve deneyim kazandırmak. |
|||
Dersin İçeriği | Çocuk istismar ve ihmalinin tanımı ve türleri, nedenleri, belirtileri ve önleyici-tedavi edici yaklaşımları. Psikolojik danışman sorumlulukları, eğitsel uygulamaları ve yasal sorumluluklar |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Çocuk istismarın tanımını bilir. |
2) Çocuk ve ergen istismar türlerini (fiziksel istismar, cinsel istismar, duygusal istismar, ekonomik istismar, ensest vs.) bilir. |
3) Çocuk ihmalin tanımını bilir. |
4) Çocuk ihmal türlerini (fiziksel ihmal, duygusal istismar, eğitsel ihmal vs.) bilir. |
5) Çocuk ve ergen istismar ve ihmalin Türkiyede ve Dünyadaki durumunu bilir. |
6) Çocuk istismarı ile ilgili Türkiyedeki yasal düzenlemeleri ve psikolojik danışmanların sorumluluklarını bilir. |
7) Çocuk ve ergen istismarı ile ilgili okul ve aile temelli önleyici çalışmaları bilir. |
8) İstismar ve ihmale uğrayan çocuk ve ergenlere müdahale yöntemlerini bilir. |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanının temel kavram ve ilkelerini açıklar |
||||||
2 | Bireyin gelişim özelliklerini ve bu gelişimi etkileyen faktörleri söyler |
||||||
3 | Kişilik kuramları, psikolojik danışma kuramları ve öğrenme kuramlarını açıklar |
||||||
4 | Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar |
||||||
5 | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar |
||||||
6 | Sınıf ve davranış yönetimi yaklaşımlarını açıklar |
||||||
7 | Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir |
||||||
8 | Psikolojik danışma ve rehberlik sürecinin nasıl başlatılıp, sürdürüleceğini açıklar |
||||||
9 | Farklı gelişim ve özelliklere uygun PDR uygulamalarının neler olduğunu açıklar |
||||||
10 | Normal ve normal dışı özellik gösteren bireyleri ayırt eder |
||||||
11 | Farklı eğitim kademesindeki öğrencilere yönelik PDR uygulamaları yapar |
||||||
12 | Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirir ve bu programı değerlendirir |
||||||
13 | Psikolojik danışmada yardım becerilerini etkili bir şekilde kullanır |
||||||
14 | Görevi ve yaşamıyla ilgili kararlarının sorumluluğunu alır |
||||||
15 | İçgörü geliştirir, öğrenme ve gelişmeye açık olur |
||||||
16 | İnsanlara karşı empatik ve ilgili davranır |
||||||
17 | Kişilerarası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır |
||||||
18 | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
||||||
19 | Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır |
||||||
20 | Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Çocuk ve ergen istismarının tanımı ve türleri | Okuma, araştırma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Örnek Olay |
2 | Çocuk ve ergen istismarının tanımı ve türleri | Okuma, araştırma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Örnek Olay |
3 | Çocuk ve ergen istismar ve ihmalin nedenleri | Okuma, araştırma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Örnek Olay |
4 | Çocuk ve ergen istismar ve ihmalin nedenleri | Okuma, araştırma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Örnek Olay |
5 | Çocuk ve ergen istismar ve ihmalin nedenleri | Okuma, araştırma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Örnek Olay |
6 | Çocuk ve ergen istismar ve ihmalin belirtileri | Okuma, araştırma | |
7 | Çocuk ve ergen istismar ve ihmalin belirtileri | Okuma, araştırma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | Okuma, araştırma | Yazılı Sınav Proje / Tasarım |
9 | Çocuk ve ergen istismar ve ihmalinde okul temelli önleyici müdahaleler | Okuma, araştırma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Örnek Olay |
10 | Çocuk ve ergen istismar ve ihmalinde aile temelli önleyici müdahaleler | Okuma, araştırma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Örnek Olay |
11 | Çocuk ve ergen istismar ve ihmalinde krize müdahale | Okuma, araştırma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Örnek Olay |
12 | İstismar ve ihmal konusunda çocuk ve ergenlerle görüşme | Okuma, araştırma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Örnek Olay |
13 | İstismar ve ihmale uğramış çocuklar için yasal düzenlemeler ve psikolojik danışmanların yasal sorumlulukları | Okuma, araştırma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Örnek Olay |
14 | İstismar ve ihmale uğramış çocuklar için yasal düzenlemeler ve psikolojik danışmanların yasal sorumlulukları | Okuma, araştırma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Örnek Olay |
15 | Dersin değerlendirilmesi | Konuları okuma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Grup Çalışması Beyin Fırtınası |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuları okuma | Yazılı Sınav Proje / Tasarım |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |