DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Test Dışı Teknikler | PDRZ 208 | 4 | 1 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe | |||
Dersin Seviyesi | Lisans | |||
Dersin Türü | Zorunlu | |||
Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Mehmet BİLGİN | |||
Dersi Verenler |
|
|||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Amacı | Test dışı tekniklerini bilme ve uygulama becerisi kazanma |
|||
Dersin İçeriği | Bu dersteki öğrenme etkinlikleriyle öğrenciler; birey ve bireysel farklılık kavramlarını bilirler. Bireyi tanıma tekniklerini sınıflayarak, test dışı tekniklerden; gözlem, görüşme, anket, sosyometri, kimdir bu, otobiyografi, vaka incelemesi ve vaka kaydı, problem tarama envanterinin nasıl uygulandığını öğrenirler. Bu teknikleri uygular ve yorumlarlar. Sosyodrama ve psikodrama teknikleri hakkında bilgi sahibi olurlar. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Birey ve bireyselliğin ne olduğunu bilir. |
2) Bireyi tanıma tekniklerini sınıflayabilir |
3) Self-report tekniklerini bilir |
4) Gözlemsel teknikleri bilir |
5) Anket tekniğini bilir. |
6) Gözlem tekniğini bilir. |
7) Sosyometri tekniğini bilir ve uygular. |
8) Kimdir bu tekniğini bilir, uygular ve değerlendirir. |
9) Otobiyografi tekniğini bilir, uygular ve değerlendirir. |
10) Vaka incelemesi tekniğini bilir. |
11) Vak'a kaydı tekniğini bilir. |
12) Problem Tarama Envanteri'ni bilir ve uygular. |
13) Görüşme yapmayı bilir. |
14) Sosyodrama tekniğini bilir. |
15) Psikodrama tekniğini bilir. |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanının temel kavram ve ilkelerini açıklar |
||||||
2 | Bireyin gelişim özelliklerini ve bu gelişimi etkileyen faktörleri söyler |
||||||
3 | Kişilik kuramları, psikolojik danışma kuramları ve öğrenme kuramlarını açıklar |
||||||
4 | Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar |
||||||
5 | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar |
||||||
6 | Sınıf ve davranış yönetimi yaklaşımlarını açıklar |
||||||
7 | Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir |
||||||
8 | Psikolojik danışma ve rehberlik sürecinin nasıl başlatılıp, sürdürüleceğini açıklar |
||||||
9 | Farklı gelişim ve özelliklere uygun PDR uygulamalarının neler olduğunu açıklar |
||||||
10 | Normal ve normal dışı özellik gösteren bireyleri ayırt eder |
||||||
11 | Farklı eğitim kademesindeki öğrencilere yönelik PDR uygulamaları yapar |
||||||
12 | Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirir ve bu programı değerlendirir |
||||||
13 | Psikolojik danışmada yardım becerilerini etkili bir şekilde kullanır |
||||||
14 | Görevi ve yaşamıyla ilgili kararlarının sorumluluğunu alır |
||||||
15 | İçgörü geliştirir, öğrenme ve gelişmeye açık olur |
||||||
16 | İnsanlara karşı empatik ve ilgili davranır |
||||||
17 | Kişilerarası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır |
||||||
18 | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
||||||
19 | Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır |
||||||
20 | Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Bireyi Tanıma teknikleri nedir ve sınıflandırılması | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | |
2 | Birey ve bireysellik | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | |
3 | Bireyi diğerlerinden ayıran özellikler | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | |
4 | Bireyin ölçülebilen özellikleri ve neden ölçüldüğü | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | |
5 | Problem tarama envanteri | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | |
6 | Anket | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | |
7 | Anket | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlanma | |
9 | Sosyometri | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | |
10 | Sosyometri | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | |
11 | Kim bu | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | |
12 | Gözlem | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | |
13 | Otobiyografi | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | |
14 | Vaka kaydı ve incelemesi | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | |
15 | Görüşme | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlanma |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |