DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Ana-Baba Eğitimi | PDRS 205 | 3 | 2 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe | |||
Dersin Seviyesi | Lisans | |||
Dersin Türü | Seçmeli | |||
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Fatoş BULUT ATEŞ | |||
Dersi Verenler |
|
|||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Amacı | Bu dersin genel amaçları şu şekildedir:Öğrencilerin erken çocukluk döneminde yaşanabilen davranış problemlerinin tanımlanması ve sınıflandırılması hakkında bilgi kazanmalarını sağlamak. Ebeveynler ile çalışırken sıklıkla karşılaşabilecekleri çocukluk döneminde görülen problemler hakkında bilgi edinmek. Ebeveynlere çocuktaki davranış probleminden bağımsız aktarılması gereken bilgileri edinmek. Çocukluk döneminde görülen davranış problemlerinde uygulanabilecek müdahale stratejilerini öğrenmek. |
|||
Dersin İçeriği | Bu derste,öncelikle çocuklarda görülen davranış problemlerinin nasıl tanımlanacağı hakkında bilgi verilir. Ebeveynle çocuk hakkında görüşme yaparken sorulması gereken sorular ayrıntılı bir şekilde anlatılır. Ebeveyn eğitimi kapsamında çocuğa sınır koyma, seçenek sunma, çocukla kaliteli zaman geçirme, birlikte oyun oynamaya dair bilgiler anlatılır. Çocuklarda görülen davranış problemlerinin nedenleri üzerinde durulur. Davranış problemleri, duygusal gelişimle, davranışsal gelişimle ve sosyal gelişimle ilgili olanlar olarak sınıflanır ve her bir gruba ait problem alanı, bu problem durumunda çocukla ve aile ile nasıl çalışılabileceği detaylı biçimde anlatılır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Çocukluk döneminde görülen davranış problemlerinin nedenlerini açıklar. |
2) Ebeveynler ile ilk görüşmede sorulması gereken soruları bilir. |
3) Ebeveynlere sınır koyma ile ilgili aktarılması gereken konuları bilir. |
4) Ebeveynlere çocukların gelişimsel özellikleri hakkında aktarılması gereken konuları bilir. |
5) Ebeveynler ile çalışırken karşılaşabileceği zorlukları açıklar. |
6) Çocukluk döneminde görülen duygusal gelişimle ilgili problemleri açıklar. |
7) Çocukluk döneminde görülen duygusal gelişimle ilgili problemlerde aile ile nasıl çalışılması gerektiğini bilir. |
8) Çocukluk döneminde görülen sosyal gelişimle ilgili problemleri açıklar. |
9) Çocukluk döneminde görülen sosyal gelişimle ilgili problemlerde aile ile nasıl çalışılması gerektiğini bilir. |
10) Evlat edinme durumunda yaşanan problemleri açıklar. |
11) Evlat edinme durumunda anne-babayı nasıl yönlendirmesi gerektiğini açıklar. |
12) Boşanma durumunda yaşanan problemleri açıklar. |
13) Boşanma durumunda anne-babayı nasıl yönlendirmesi gerektiğini açıklar. |
14) Kayıp ve yas durumunda yaşanan problemleri açıklar. |
15) Kayıp ve yas durumunda anne-babayı nasıl yönlendirmesi gerektiğini açıklar. |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanının temel kavram ve ilkelerini açıklar |
||||||
2 | Bireyin gelişim özelliklerini ve bu gelişimi etkileyen faktörleri söyler |
||||||
3 | Kişilik kuramları, psikolojik danışma kuramları ve öğrenme kuramlarını açıklar |
||||||
4 | Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar |
||||||
5 | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar |
||||||
6 | Sınıf ve davranış yönetimi yaklaşımlarını açıklar |
||||||
7 | Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir |
||||||
8 | Psikolojik danışma ve rehberlik sürecinin nasıl başlatılıp, sürdürüleceğini açıklar |
||||||
9 | Farklı gelişim ve özelliklere uygun PDR uygulamalarının neler olduğunu açıklar |
||||||
10 | Normal ve normal dışı özellik gösteren bireyleri ayırt eder |
||||||
11 | Farklı eğitim kademesindeki öğrencilere yönelik PDR uygulamaları yapar |
||||||
12 | Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirir ve bu programı değerlendirir |
||||||
13 | Psikolojik danışmada yardım becerilerini etkili bir şekilde kullanır |
||||||
14 | Görevi ve yaşamıyla ilgili kararlarının sorumluluğunu alır |
||||||
15 | İçgörü geliştirir, öğrenme ve gelişmeye açık olur |
||||||
16 | İnsanlara karşı empatik ve ilgili davranır |
||||||
17 | Kişilerarası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır |
||||||
18 | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
||||||
19 | Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır |
||||||
20 | Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Davranış problemlerinin tanımlanması ve nedenlerinin açıklanması | İlgili kaynakları okuma. | |
2 | Davranış problemlerini etkileyen etmenler ve davranış yönetimi | İlgili kaynakları okuma. | |
3 | Anne-baba ile ilk görüşmenin içeriği | İlgili kaynakları okuma. | |
4 | Ebeveynlere sınır koyma becerilerinin anlatılması | İlgili kaynakları okuma. | |
5 | Ebeveynlere seçenek sunma becerilerinin anlatılması | İlgili kaynakları okuma. | |
6 | Ebeveynlerle çalışırken karşılaşılabilecek zorluklar | İlgili kaynakları okuma. | |
7 | Çocuklarda görülen öfke problemi ve aileler ile nasıl çalışılacağı | İlgili kaynakları okuma. | |
8 | Ara Sınav | ||
9 | Çocuklarda görülen kaygı problemi ve aileler ile nasıl çalışılacağı | İlgili kaynakları okuma. | |
10 | Çocuklarda görülen kıskançlık problemi ve aileler ile nasıl çalışılacağı | İlgili kaynakları okuma. | |
11 | Çocuklarda görülen bağlanma problemi ve aileler ile nasıl çalışılacağı | İlgili kaynakları okuma. | |
12 | Çocuklarda görülen sosyal gelişimle ile ilgili problemler ve aileler ile nasıl çalışılacağı | İlgili kaynakları okuma. | |
13 | Evlat edinme durumunda aileye yardım | İlgili kaynakları okuma. | |
14 | Boşanma durumunda aileye yardım | İlgili kaynakları okuma. | |
15 | Kayıp ve yas durumunda aileye yardım | İlgili kaynakları okuma. | |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |