DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Okulda Ruh Sağlığı | PDRS 201 | 3 | 2 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
|||
Dersin Seviyesi | Lisans | |||
Dersin Türü | Seçmeli | |||
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Sabahattin ÇAM | |||
Dersi Verenler |
|
|||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin ruh sağlığı ile ilgili temel kavramları, farklı ekollere göre ruh sağlığı ile ilgili açıklamaları, gelişim dönemlerine göre okulda ruh sağlığını etkileyen faktörlerin neler olduğunu ve insancıl eğitim anlayışının ruh sağlığı ile ilişkisini öğrenmelerini sağlamaktır. |
|||
Dersin İçeriği | Bu derste, ruh sağlığının tanımı ve ilişkili kavramlar ve farklı psikoloji ekollerine göre ruh sağlığı hakkında bilgiler verilmekte, konu öğrencilere tanıtılmaktadır. Daha sonra okulda ruh sağlığını etkileyen faktörler, okulda ruh sağlığı ve insancıl eğitim anlayışı, gelişim dönemlerine göre okulda ruh sağlığı, bilişsel ve duyuşsal öğrenmeler ile ruh sağlığı ilişkisine yönelik bilgiler verilmektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Ruh sağlığı ve ilişkili kavramları tanımlar. |
2) Farklı yaklaşımlara göre ruh sağlığının ölçütlerini açıklar. |
3) Okul dışı yaşantıların ruh sağlığını nasıl etkileyebileceğini açıklar. |
4) Okul yaşantılarının ruh sağlığı üzerindeki etkilerinin farkında olur. |
5) Farklı gelişim dönemlerinde okul yaşantılarının ruh sağlığı üzerindeki etkilerini açıklar. |
6) İnsancıl eğitim anlayışı ile ruh sağlığı ilişkisini açıklar. |
7) Bilişsel ve duyuşsal öğrenmelerin ruh sağlığıyla ilişkisini açıklar. |
8) Olumlu ruh sağlığını tehdit eden faktörlerin neler olduğunu açıklar. |
9) Aile-okul işbirliğinin ruh sağlığı üzerindeki etkilerini açıklar. |
10) Farklı eğitim düzeylerinde ruh sağlığını geliştirici psikolojik danışma ve rehberlik çalışmalarını açıklar. |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanının temel kavram ve ilkelerini açıklar |
||||||
2 | Bireyin gelişim özelliklerini ve bu gelişimi etkileyen faktörleri söyler |
||||||
3 | Kişilik kuramları, psikolojik danışma kuramları ve öğrenme kuramlarını açıklar |
||||||
4 | Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar |
||||||
5 | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar |
||||||
6 | Sınıf ve davranış yönetimi yaklaşımlarını açıklar |
||||||
7 | Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir |
||||||
8 | Psikolojik danışma ve rehberlik sürecinin nasıl başlatılıp, sürdürüleceğini açıklar |
||||||
9 | Farklı gelişim ve özelliklere uygun PDR uygulamalarının neler olduğunu açıklar |
||||||
10 | Normal ve normal dışı özellik gösteren bireyleri ayırt eder |
||||||
11 | Farklı eğitim kademesindeki öğrencilere yönelik PDR uygulamaları yapar |
||||||
12 | Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirir ve bu programı değerlendirir |
||||||
13 | Psikolojik danışmada yardım becerilerini etkili bir şekilde kullanır |
||||||
14 | Görevi ve yaşamıyla ilgili kararlarının sorumluluğunu alır |
||||||
15 | İçgörü geliştirir, öğrenme ve gelişmeye açık olur |
||||||
16 | İnsanlara karşı empatik ve ilgili davranır |
||||||
17 | Kişilerarası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır |
||||||
18 | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
||||||
19 | Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır |
||||||
20 | Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Dersin tanıtılması ve ölçme -değerlendirme sürecinin açıklanması | İlgili kaynakları inceleme ve okuma | Anlatım Soru-Cevap |
2 | Ruh sağlığının tanımı ve ilişkili kavramlar | İlgili kaynakları inceleme ve okuma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
3 | Farklı psikoloji ekollerine göre ruh sağlığı | İlgili kaynakları inceleme ve okuma | Anlatım Soru-Cevap |
4 | Farklı psikoloji ekollerine göre ruh sağlığı | İlgili kaynakları inceleme ve okuma | Anlatım Soru-Cevap |
5 | Okul dışı yaşantıların ruh sağlığına etkileri | İlgili kaynakları inceleme ve okuma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
6 | Okulda ruh sağlığını etkileyen faktörler | İlgili kaynakları inceleme ve okuma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
7 | Gelişim dönemlerine göre okulda ruh sağlığı | İlgili kaynakları inceleme ve okuma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlanma | Yazılı Sınav |
9 | Okulda ruh sağlığı ve insancıl eğitim anlayışı | İlgili kaynakları inceleme ve okuma | |
10 | Bilişsel ve duyuşsal öğrenmeler ile ruh sağlığı ilişkisi | İlgili kaynakları inceleme ve okuma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
11 | Olumlu ruh sağlığını tehdit eden faktörler | İlgili kaynakları inceleme ve okuma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
12 | Ruh sağlığını geliştirmede okul-aile işbirliği | İlgili kaynakları inceleme ve okuma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
13 | İlkokul döneminde ruh sağlığını geliştirici PDR çalışmaları | İlgili kaynakları inceleme ve okuma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
14 | Ortaokul döneminde ruh sağlığını geliştirici PDR çalışmaları | İlgili kaynakları inceleme ve okuma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
15 | Lise döneminde ruh sağlığını geliştirici PDR çalışmaları | İlgili kaynakları inceleme ve okuma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlanma | Yazılı Sınav |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |