Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Pazarlama ilkeleri ile ilgili temel kavram ve prensipleri tanımlar. |
2) Pazarlama kavramını tanımlar ve bu kavramın neden öğrenilmesi gerektiğini idrak edecek bilgilere ulaşır. |
3) Pazarlama karmasını tanımlar. Pazarlama karması araçlarını tasarlar. Pazarlama alanında yöneticilerin uygulayabileceği pazarlama karması stratejilerini belirler. |
4) Ürün ve marka ile ilgili stratejileri açıklar. Fiyatla ilgili kavramları tanımlar ve fiyatlandırma yöntemlerini ifade eder. |
5) Dağıtım ve tedarik zincir yönetimi hakkındaki kavramları açıklar. Tutundurma ve tutundurma karması elemanlarını tanımlar. |
6) Pazar türlerini sınıflandırır. Tüketici, endüstriyel ve uluslararası pazarlarla ilgili bilgileri açıklar. |
7) Pazarlama bilgi sisteminin önemini açıklar. Pazarlama araştırmasının işletmeler için önemini belirtir. |
8) Pazarlama alanındaki makro-mikro çevresel faktörleri tanımlar ve pazarlama kararları üzerinde makro-mikro faktörleri açıklar. |
9) Ürün ve hizmetler için pazar bölümleme, hedefleme, konumlandırma kavramlarının önemini belirtir. |
10) Stratejik pazarlama planlamasını açıklar. Stratejik pazarlama planlamasının pazarlama plan ve programından farklılığını ayırt eder. |
11) Yeni ürün geliştirme sürecinin ve ürün yaşam döngüsünün stratejik planı nasıl etkilediğini belirler. |
12) Hizmet pazarlaması alanında (Müşteri değeri ve müşteri tatmini vb.), yaşanmakta olan olayları ve değişimleri (dijitalleşme, e-ticaret, kişiselleştirme vb.) açıklar. |
13) |
14) |
15) |