DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
Pazarlama İlkeleri BAC   220 4 3 3 4

Ön Koşul Dersleri
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Murat İsmet HASEKİ
Dersi Verenler
Prof. Dr.MURAT İSMET HASEKİ1. Öğretim Grup:A
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; pazarlamanın stratejik rolünü anlayarak ve pazarlama alanında karşılaşılan problemleri tanımlayabilen ve analiz etme yeteneğini geliştiren yöneticiler aracılığıyla bu alanda gerekli analitik kavramları ve güncel teknikleri anlamayı amaçlamıştır.
Dersin İçeriği
Pazarlamanın temel prensipleri ve terminolojisi hakkında öğrencinin bilgi ve idrak düzeyini yükselterek iş hayatındaki gerekli pratiğin de kazanılmasıdır.

Dersin Öğrenme Kazanımları
1) Pazarlama ilkeleri ile ilgili temel kavram ve prensipleri tanımlar.
2) Pazarlama kavramını tanımlar ve bu kavramın neden öğrenilmesi gerektiğini idrak edecek bilgilere ulaşır.
3) Pazarlama karmasını tanımlar. Pazarlama karması araçlarını tasarlar. Pazarlama alanında yöneticilerin uygulayabileceği pazarlama karması stratejilerini belirler.
4) Ürün ve marka ile ilgili stratejileri açıklar. Fiyatla ilgili kavramları tanımlar ve fiyatlandırma yöntemlerini ifade eder.
5) Dağıtım ve tedarik zincir yönetimi hakkındaki kavramları açıklar. Tutundurma ve tutundurma karması elemanlarını tanımlar.
6) Pazar türlerini sınıflandırır. Tüketici, endüstriyel ve uluslararası pazarlarla ilgili bilgileri açıklar.
7) Pazarlama bilgi sisteminin önemini açıklar. Pazarlama araştırmasının işletmeler için önemini belirtir.
8) Pazarlama alanındaki makro-mikro çevresel faktörleri tanımlar ve pazarlama kararları üzerinde makro-mikro faktörleri açıklar.
9) Ürün ve hizmetler için pazar bölümleme, hedefleme, konumlandırma kavramlarının önemini belirtir.
10) Stratejik pazarlama planlamasını açıklar. Stratejik pazarlama planlamasının pazarlama plan ve programından farklılığını ayırt eder.
11) Yeni ürün geliştirme sürecinin ve ürün yaşam döngüsünün stratejik planı nasıl etkilediğini belirler.
12) Hizmet pazarlaması alanında (Müşteri değeri ve müşteri tatmini vb.), yaşanmakta olan olayları ve değişimleri (dijitalleşme, e-ticaret, kişiselleştirme vb.) açıklar.
13)
14)
15)