DERS AKIŞI
HaftaKonularÖn Hazırlık Yöntem
1 Pazarlama ilkeleri dersinin amacı ve dersle ilgili temel bilgiler, kullanılacak kaynaklar, okuma listesi, öğrenci yükümlülükleri hakkında genel bilgi verme. Anlatım, Soru Cevap.
2 Pazarlamaya giriş, pazarlama kavramının tanımı, temel kavramların açıklanması, pazarlama anlayışının (yaklaşımlarının) tarihsel gelişimi. Anlatım.
3 Pazar kavramı, pazar türleri, pazarlama çevresi. Kitapta ilgili bölüm okuma.
4 Pazar ve çevre arasındaki ilişkiler. Makro ve mikro çevresel faktörlerin analizi. Anlatım.
5 Tüketici davranışları. Tüketici karar verme süreci. Kitapta ilgili bölüm okuma.
6 Tüketici davranışlarını etkileyen içsel (psikolojik) ve dışsal (sosyo-kültürel) faktörler. Kitapta ilgili bölüm okuma.
7 Tüketici ve Endüstriyel Müşteriler ve Onların Satınalma Davranışları. Soru Cevap
8 Ara Sınav
9 İşletmeler açısından Pazarlama bilgi sisteminin önemi. Pazarlama araştırması ve pazarlama araştırma süreci. Anlatım.
10 Bölümlendirme, Hedefleme, Konumlandırma ve Hedef Pazar Seçimi. Anlatım, Soru Cevap.
11 Ürün: Yeni ürün geliştirme ve ürün yönetimi, Ürün kavramı, ürün türleri ve pazarlamada ürün stratejileri. Tartışma.
12 Fiyatlandırma: fiyat kararlarının önemi. Fiyatlamayı etkileyen faktörler. Fiyatlamanın amaçları. Fiyatlama politikaları ve fiyatlama yöntemleri. Kitapta ilgili bölüm okuma.
13 Dağıtım: Dağıtım kararları. Temel dağıtım kanalları. Dağıtım kanallarının yönetimi. Kitapta ilgili bölüm okuma.
14 Toptancılık, Perakendecilik, Tedarik Zinciri ve Lojistik. Anlatım, Soru Cevap.
15 Tutundurma: Tutundurma kararları ve stratejileri. Reklam ve halkla ilişkiler, kişisel satış ve satış tutundurma. Kitapta ilgili bölüm okuma.
16-17 Yarıyıl Sonu Sınavları

KAYNAKLAR
Ders Notu
Diğer Kaynaklar