DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Farklı tarihi ve çağdaş bağlamlardaki önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. |
X | |||||
2 | Alanına özel öğretim materyalleri geliştirir. |
X | |||||
3 | Görsel sanatlar alanının temel teori, kavram ve ilkelerini açıklar. |
X | |||||
4 | Okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerinin gelişim özelliklerini açıklar. |
||||||
5 | Sanatın öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. |
X | |||||
6 | Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejilerini kullanır. |
X | |||||
7 | Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikler için edindiği bilgisini uygulama çalışmalarında kullanır. |
X | |||||
8 | Tarihi ve çağdaş kültür-sanat ürünlerinin sergilendiği mekânları öğrenme ve öğretme amacıyla etkin bir biçimde kullanır. |
X | |||||
9 | Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. |
X | |||||
10 | Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. |
X | |||||
11 | Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. |
X | |||||
12 | Farklı yaş grubundaki öğrencilerin bilme ve anlama becerilerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. |
X | |||||
13 | Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. |
X | |||||
14 | Farklı yaş grubu öğrencilerin duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini destekleyecek yaklaşımları açıklar.. |
||||||
15 | Faklı çağdaş bilgi teknolojilerini kullanır. |
||||||
16 | Farklı yaş gruplarından çocukların sanatsal başarılarını teşvik edecek öğretim ve değerlendirme stratejilerini kullanır. |
X | |||||
17 | Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil kullanır. |
||||||
18 | Karşılaştığı görsellerin ilettiği mesajları açıklar. |
X | |||||
19 | Sanat eğitimi alanında çağdaş ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını açıklar. |
X | |||||
20 | Dinleme, işbirliği kurma, empati kurma, kendini ifade etme becerilerini etkin bir biçimde kullanır. |
X |