DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Sembolik Mantık 2 | FELZ 208 | 4 | 2 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
|||
Dersin Seviyesi | Lisans | |||
Dersin Türü | Zorunlu | |||
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Sadık Erol ER | |||
Dersi Verenler |
|
|||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Amacı | Doğruluk tablosu ve çözümleyici çizelge ile detaylı incelenemeyen önermelerin niceleyiciler/yüklemler mantığı ile ele alınmasını amaçlamaktadır. |
|||
Dersin İçeriği | Niceleyiciler mantığının temel özellikleri, niceleyiciler yoluyla önermelerin sembolleştirilmesi, ad ve yüklem sembolleri, nicelemeler mantığında doğruluk değeri, nicelemeler mantığında doğal türetim yöntemleri ile Quine metodu. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Doğruluk fonksiyonunun yetersizliğini kavrar |
2) Niceleme mantığının ne olduğunu kavrar |
3) Ad sembolleri ve yüklem sembollerinin farkını kavrar |
4) Açık ve kapalı önerme farkını anlar |
5) Nicelemeler mantığında doğruluk değeri hesabı yapar |
6) Niceleme mantığında doğal türetim yöntemini kullanır |
7) |
8) |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |