DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
Alman Edebiyatı 2 ALMZ   202 4 2 2 4

Ön Koşul Dersleri
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Cavidan ÇÖLTÜ İMREN
Dersi Verenler
Dr. Öğr. ÜyesiCAVİDAN ÇÖLTÜ İMREN1. Öğretim Grup:A
Dr. Öğr. ÜyesiCAVİDAN ÇÖLTÜ İMREN1. Öğretim Grup:B
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Alman edebiyatının başlangıcından günümüze dek geçirdiği evreleri dil, sanatsal akım, siyasi gelişmeler, yazarlar ve eserler bağlamında irdelemek.
Dersin İçeriği
Alman Edebiyatında 19. yüzyıla kadar edebi akımların incelenmesi ve bunları temsil eden önemli eserler okutularak eserlerin ait oldukları dönemin özelliklerine bağlı incelenerek değerlendirilmesi.

Dersin Öğrenme Kazanımları
1) Alman Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini anlar ve açıklar.
2) İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlar.
3) Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklar.
4) Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
5) Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
6) Almanca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimler.
7) Yabancı dil olarak Almancanın alanlarını ve işlevlerini anlar ve açıklar.
8) Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar.
9) Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlar.
10) Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanır.
11) Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanır
12) Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler.
13) Alman diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenir.
14) Okul, toplum ve dünya sorunlarına karşı duyarlı bir yurttaş olur.
15) Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir