DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
Almanca Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları ALMZ   205 3 2 2 3

Ön Koşul Dersleri
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Yasemin DARANCIK
Dersi Verenler
Doç. Dr.YASEMİN DARANCIK1. Öğretim Grup:A
Doç. Dr.YASEMİN DARANCIK1. Öğretim Grup:B
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Geleceğin öğretmen adaylarına hem geleneksel hem de alternatif yöntemlerin öğretilmesi amaçlanmaktadır
Dersin İçeriği
Hem geleneksel hem de alternatif öğretim yöntemleri ile ilgili farklı kaynaklar ele alınmakta; bunlar okunmakta ve bu bilgiler doğrultusunda söz konusu yöntemler derste uygulanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları
1) İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlar.
2) Almanca eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklar.
3) Almanca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü açıklar ve değerlendirir.
4) Farklı yöntemleri kullanır
5) Avrupa için ortak dil eğitim çerçeve programını anlar
6) Almanca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimler.
7) Yabancı dil olarak Almancanın alanlarını ve işlevlerini anlar ve açıklar.
8) Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
9) Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlar.
10) Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanır.
11) Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanır.
12) Farklı yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler.
13) Alman diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenir.
14) Alman dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümler.
15) Almanca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunur.