DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Eğitim Teknolojilerinde Güncel Uygulamalar | BTES 202 | 4 | 2 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe | |||
Dersin Seviyesi | Lisans | |||
Dersin Türü | Seçmeli | |||
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Emre SEZGİN | |||
Dersi Verenler |
|
|||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Amacı | Bu ders kapsamında eğitim teknolojilerindeki güncel uygulamalardan öğrencileri haberdar etmek ve bu güncel uygulamaların laboratuvar imkanları ölçüsünde öğrencilere gösterilmesi amaçlanmıştır. |
|||
Dersin İçeriği | Nesnelerin interneti; arttırılmış gerçeklik; sanal öğrenme; giyilebilir teknolojiler; 360 derece videolar; uyarlanabilir öğrenme ortamları; zeki sistemler; kitlesel açık çevrimiçi dersler; öğrenme analitikleri; büyük veri. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Nesnelerin interneti kavramını açıklar. |
2) Arttırılmış gerçeklik ve sanal gerçeklik arasındaki farkı ayırteder. |
3) Uyarlanabilir öğrenme ortamları düzenler. |
4) Ters yüz öğrenme için uygulamalar geliştirir. |
5) Okullarda Teknoloji Entegrasyonu için materyal tasarlar. |
6) Öğrenme analitikleri uygulamaları yapar. |
7) |
8) |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğretim teknolojileri alt-alanlarını ve süreçlerinin bütünsel yapısını ve diğer ilgili alanlar ile ilişkisini açıklar.Öğretim teknolojileri ile bilişim teknolojileri veya bilgisayar bilimleri uygulamalarının bileşik yapısını açıklar. Alan ve ilgili alanlar kapsamında, bilimsel düşünmeye temel olan kavram ve uygulamaları açıklar. |
||||||
2 | Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini uygular.Bilişim teknolojileri ve bilgisayar bilimleri uygulamalarını etkili ve verimli bir öğrenme-öğretme çevresini oluşturmada işe koşar.Alan ve ilgili alanlar kapsamında verilen durumlarda, bilimsel düşünmeye temel olan bilimsel araştırma ve temel istatistiksel kavram ve uygulamaları işe koşar. |
||||||
3 | Öğretim teknolojileri ve ilgili alanların bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, öğrenme ve öğretme ile ilgili problemlerin karmaşık yapısını ortaya koyar. |
||||||
4 | Bilimsel bir bakış açısı ile alan veya ilgili alanlar kapsamında verilen problemlerin çözümü için plan geliştirme, planı uygulama ve sonuçları değerlendirir.İlgili durumlarda öğretim teknolojileri, bilgisayar bilimleri bileşeni temelinde yeni ürünler veya süreçler ortaya koyar. |
||||||
5 | Bağımsız çalışma becerilerinin ve sorumluluk alabilme yetisinin göstergesi olarak alanla ilgili bir problemin çözümü için bireysel bir öneri, bir ürün veya işlemler takımı geliştirir.Bireysel veya ekip olarak yapılan projelerde sorumluluk alma ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
||||||
6 | Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir.Öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürecek problem çözümünü uygular. |
||||||
7 | Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde yararlanması gereken yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilir.Yerel veya ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. |
||||||
8 | Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler.Alanın geleceğine ilişkin konularda stratejik görüş geliştirebilme ve görüş değerlendirir.Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır.Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratabilme ve sürdürür. |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Nesnelerin interneti | İlgili okumalar ve araştırma inceleme | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
2 | Arttırılmış gerçeklik | İlgili okumalar ve araştırma inceleme | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
3 | Sanal öğrenme | İlgili okumalar ve araştırma inceleme | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
4 | Giyilebilir teknolojiler | İlgili okumalar ve araştırma inceleme | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
5 | 360 derece videolar | İlgili okumalar ve araştırma inceleme | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
6 | Uyarlanabilir öğrenme ortamları | İlgili okumalar ve araştırma inceleme | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
7 | Okullarda Teknoloji Entegrasyonu | İlgili okumalar ve araştırma inceleme | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
8 | Ara Sınav | İlgili okumalar | Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
9 | Ters Yüz öğrenme modeli-1 | İlgili okumalar ve araştırma inceleme | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
10 | Ters Yüz öğrenme modeli-2 | İlgili okumalar ve araştırma inceleme | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
11 | Zeki öğretim sistemleri | İlgili okumalar ve araştırma inceleme | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
12 | Kitlesel açık çevrimiçi dersler | İlgili okumalar ve araştırma inceleme | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
13 | Öğrenme analitikleri-1 | İlgili okumalar ve araştırma inceleme | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
14 | Öğrenme analitikleri-2 | İlgili okumalar ve araştırma inceleme | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
15 | Büyük veri | İlgili okumalar ve araştırma inceleme | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili okumalar | Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |