DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Öğretim Tasarımı | BTEZ 207 | 3 | 3 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe | |||
Dersin Seviyesi | Lisans | |||
Dersin Türü | Zorunlu | |||
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Habibe ALDAĞ | |||
Dersi Verenler |
|
|||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Amacı | Öğretim tasarımı temel bilgileri, süreçleri, kuramları, modelleri ve becerileri: ADDIE modeli, Bloom taksonomisi, Gagne Öğretim Durumları, Merill Öğeleri Belirleme, Reigeluth Öğeleri Ayrıntılama vd. |
|||
Dersin İçeriği | Bu dersin amacı içerik birimleri temelinde temel öğretimin tasarımı becerilerinin geliştirilmektir |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Öğretim tasarımı temel kavram, ilke, işlem ve süreçlerini açıklar |
2) Öğretim tasarımı model ve sınıflamalarını özellikleri temelinde karşılaştırır |
3) Farklı koşul ve bağlamlarda, uygun tasarım modelini seçer |
4) İçerik birimleri temelinde öğretim içeriği düzenler |
5) Farklı öğretim tasarımı modelleri ile öğretimi tasarlar |
6) Öğretim tasarımı ürün ve süreçlerini ölçütler temelinde değerlendirir |
7) |
8) |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |