DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Öğretim sistemi tasarımında temel kavramlar ve tarihçe | İlgili, önceki ders içeriklerini gözden geçirme | Anlatım Soru-Cevap |
2 | Sistem yaklaşımında öğretim tasarımı temel süreçleri I | İlgili kaynakların okunması | Anlatım Soru-Cevap |
3 | Sistem yaklaşımında öğretim tasarımı temel süreçleri II | İlgili kaynakların okunması | Anlatım Soru-Cevap |
4 | Öğretim tasarımında temel ilkeleri ve odaklar | İlgili kaynakların okunması | Anlatım Soru-Cevap Grup Çalışması |
5 | Öğretim tasarımında model ve sınıflamalar I | İlgili kaynakların okunması | Anlatım Soru-Cevap |
6 | Öğretim tasarımında model ve sınıflamalar II | İlgili kaynakların okunması | Anlatım Soru-Cevap |
7 | Problem çözümü olarak öğretim tasarımında analiz teknikleri | Örnek olaylar ile alıştırmalar | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Grup Çalışması Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | Sınava çalışma | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev Proje / Tasarım Performans Değerlendirmesi |
9 | Eğitim hedefleri taksonomisi: Bloom-Krathwohl-Simpson | Verilen konuda tasarım çalışması | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Grup Çalışması Ödev |
10 | Gagne-Dick ve Carry Modeli | Verilen konuda tasarım çalışması | Anlatım Soru-Cevap Grup Çalışması Ödev |
11 | Öğeleri belirleme kuramı (Component display): Merrill | Verilen konuda tasarım çalışması | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Grup Çalışması Ödev |
12 | Açımlama kuramı (Elaboration theory): Reigeluth | Verilen konuda tasarım çalışması | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Grup Çalışması Ödev |
13 | Tasarım değerlendirmeleri | Tasarım ödevlerin değerlendirilmesi | Soru-Cevap Tartışma Grup Çalışması Ödev |
14 | Model Karşılaştırmaları | Tasarımların karşılaştırmalı incelenmesi | Tartışma Grup Çalışması Beyin Fırtınası Örnek Olay |
15 | Gözden geçirme | İlgili kaynakların okunması | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava çalışma | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev Proje / Tasarım Performans Değerlendirmesi |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |