DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
Öğretim Tasarımı BTEZ   207 3 3 3 4

Ön Koşul Dersleri
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Habibe ALDAĞ
Dersi Verenler
Dr. Öğr. ÜyesiHABİBE ALDAĞ1. Öğretim Grup:A
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Öğretim tasarımı temel bilgileri, süreçleri, kuramları, modelleri ve becerileri: ADDIE modeli, Bloom taksonomisi, Gagne Öğretim Durumları, Merill Öğeleri Belirleme, Reigeluth Öğeleri Ayrıntılama vd.
Dersin İçeriği
Bu dersin amacı içerik birimleri temelinde temel öğretimin tasarımı becerilerinin geliştirilmektir

Dersin Öğrenme Kazanımları
1) Öğretim tasarımı temel kavram, ilke, işlem ve süreçlerini açıklar
2) Öğretim tasarımı model ve sınıflamalarını özellikleri temelinde karşılaştırır
3) Farklı koşul ve bağlamlarda, uygun tasarım modelini seçer
4) İçerik birimleri temelinde öğretim içeriği düzenler
5) Farklı öğretim tasarımı modelleri ile öğretimi tasarlar
6) Öğretim tasarımı ürün ve süreçlerini ölçütler temelinde değerlendirir
7)
8)
9)
10)
11)
12)
13)
14)
15)


DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI
NoTemel öğrenme KazanımlarıKatkı Düzeyi
12345
1
Öğretim teknolojileri alt-alanlarını ve süreçlerinin bütünsel yapısını ve diğer ilgili alanlar ile ilişkisini açıklar.Öğretim teknolojileri ile bilişim teknolojileri veya bilgisayar bilimleri uygulamalarının bileşik yapısını açıklar. Alan ve ilgili alanlar kapsamında, bilimsel düşünmeye temel olan kavram ve uygulamaları açıklar.
2
Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini uygular.Bilişim teknolojileri ve bilgisayar bilimleri uygulamalarını etkili ve verimli bir öğrenme-öğretme çevresini oluşturmada işe koşar.Alan ve ilgili alanlar kapsamında verilen durumlarda, bilimsel düşünmeye temel olan bilimsel araştırma ve temel istatistiksel kavram ve uygulamaları işe koşar.
3
Öğretim teknolojileri ve ilgili alanların bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, öğrenme ve öğretme ile ilgili problemlerin karmaşık yapısını ortaya koyar.
4
Bilimsel bir bakış açısı ile alan veya ilgili alanlar kapsamında verilen problemlerin çözümü için plan geliştirme, planı uygulama ve sonuçları değerlendirir.İlgili durumlarda öğretim teknolojileri, bilgisayar bilimleri bileşeni temelinde yeni ürünler veya süreçler ortaya koyar.
5
Bağımsız çalışma becerilerinin ve sorumluluk alabilme yetisinin göstergesi olarak alanla ilgili bir problemin çözümü için bireysel bir öneri, bir ürün veya işlemler takımı geliştirir.Bireysel veya ekip olarak yapılan projelerde sorumluluk alma ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
6
Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir.Öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürecek problem çözümünü uygular.
7
Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde yararlanması gereken yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilir.Yerel veya ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır.
8
Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler.Alanın geleceğine ilişkin konularda stratejik görüş geliştirebilme ve görüş değerlendirir.Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır.Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratabilme ve sürdürür.

DERS AKIŞI
HaftaKonularÖn Hazırlık Yöntem
1 Öğretim sistemi tasarımında temel kavramlar ve tarihçe İlgili, önceki ders içeriklerini gözden geçirme Anlatım
Soru-Cevap
2 Sistem yaklaşımında öğretim tasarımı temel süreçleri I İlgili kaynakların okunması Anlatım
Soru-Cevap
3 Sistem yaklaşımında öğretim tasarımı temel süreçleri II İlgili kaynakların okunması Anlatım
Soru-Cevap
4 Öğretim tasarımında temel ilkeleri ve odaklar İlgili kaynakların okunması Anlatım
Soru-Cevap
Grup Çalışması
5 Öğretim tasarımında model ve sınıflamalar I İlgili kaynakların okunması Anlatım
Soru-Cevap
6 Öğretim tasarımında model ve sınıflamalar II İlgili kaynakların okunması Anlatım
Soru-Cevap
7 Problem çözümü olarak öğretim tasarımında analiz teknikleri Örnek olaylar ile alıştırmalar Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Grup Çalışması
Örnek Olay
8 Ara Sınav Sınava çalışma Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Ödev
Proje / Tasarım
Performans Değerlendirmesi
9 Eğitim hedefleri taksonomisi: Bloom-Krathwohl-Simpson Verilen konuda tasarım çalışması Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Grup Çalışması
Ödev
10 Gagne-Dick ve Carry Modeli Verilen konuda tasarım çalışması Anlatım
Soru-Cevap
Grup Çalışması
Ödev
11 Öğeleri belirleme kuramı (Component display): Merrill Verilen konuda tasarım çalışması Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Grup Çalışması
Ödev
12 Açımlama kuramı (Elaboration theory): Reigeluth Verilen konuda tasarım çalışması Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Grup Çalışması
Ödev
13 Tasarım değerlendirmeleri Tasarım ödevlerin değerlendirilmesi Soru-Cevap
Tartışma
Grup Çalışması
Ödev
14 Model Karşılaştırmaları Tasarımların karşılaştırmalı incelenmesi Tartışma
Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Örnek Olay
15 Gözden geçirme İlgili kaynakların okunması Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
16-17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava çalışma Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Ödev
Proje / Tasarım
Performans Değerlendirmesi

KAYNAKLAR
Ders Notu
Diğer Kaynaklar