DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Öğretim Tasarımı | BTEZ 207 | 3 | 3 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe | |||
Dersin Seviyesi | Lisans | |||
Dersin Türü | Zorunlu | |||
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Habibe ALDAĞ | |||
Dersi Verenler |
|
|||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Amacı | Öğretim tasarımı temel bilgileri, süreçleri, kuramları, modelleri ve becerileri: ADDIE modeli, Bloom taksonomisi, Gagne Öğretim Durumları, Merill Öğeleri Belirleme, Reigeluth Öğeleri Ayrıntılama vd. |
|||
Dersin İçeriği | Bu dersin amacı içerik birimleri temelinde temel öğretimin tasarımı becerilerinin geliştirilmektir |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Öğretim tasarımı temel kavram, ilke, işlem ve süreçlerini açıklar |
2) Öğretim tasarımı model ve sınıflamalarını özellikleri temelinde karşılaştırır |
3) Farklı koşul ve bağlamlarda, uygun tasarım modelini seçer |
4) İçerik birimleri temelinde öğretim içeriği düzenler |
5) Farklı öğretim tasarımı modelleri ile öğretimi tasarlar |
6) Öğretim tasarımı ürün ve süreçlerini ölçütler temelinde değerlendirir |
7) |
8) |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğretim teknolojileri alt-alanlarını ve süreçlerinin bütünsel yapısını ve diğer ilgili alanlar ile ilişkisini açıklar.Öğretim teknolojileri ile bilişim teknolojileri veya bilgisayar bilimleri uygulamalarının bileşik yapısını açıklar. Alan ve ilgili alanlar kapsamında, bilimsel düşünmeye temel olan kavram ve uygulamaları açıklar. |
||||||
2 | Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini uygular.Bilişim teknolojileri ve bilgisayar bilimleri uygulamalarını etkili ve verimli bir öğrenme-öğretme çevresini oluşturmada işe koşar.Alan ve ilgili alanlar kapsamında verilen durumlarda, bilimsel düşünmeye temel olan bilimsel araştırma ve temel istatistiksel kavram ve uygulamaları işe koşar. |
||||||
3 | Öğretim teknolojileri ve ilgili alanların bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, öğrenme ve öğretme ile ilgili problemlerin karmaşık yapısını ortaya koyar. |
||||||
4 | Bilimsel bir bakış açısı ile alan veya ilgili alanlar kapsamında verilen problemlerin çözümü için plan geliştirme, planı uygulama ve sonuçları değerlendirir.İlgili durumlarda öğretim teknolojileri, bilgisayar bilimleri bileşeni temelinde yeni ürünler veya süreçler ortaya koyar. |
||||||
5 | Bağımsız çalışma becerilerinin ve sorumluluk alabilme yetisinin göstergesi olarak alanla ilgili bir problemin çözümü için bireysel bir öneri, bir ürün veya işlemler takımı geliştirir.Bireysel veya ekip olarak yapılan projelerde sorumluluk alma ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
||||||
6 | Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir.Öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürecek problem çözümünü uygular. |
||||||
7 | Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde yararlanması gereken yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilir.Yerel veya ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. |
||||||
8 | Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler.Alanın geleceğine ilişkin konularda stratejik görüş geliştirebilme ve görüş değerlendirir.Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır.Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratabilme ve sürdürür. |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Öğretim sistemi tasarımında temel kavramlar ve tarihçe | İlgili, önceki ders içeriklerini gözden geçirme | Anlatım Soru-Cevap |
2 | Sistem yaklaşımında öğretim tasarımı temel süreçleri I | İlgili kaynakların okunması | Anlatım Soru-Cevap |
3 | Sistem yaklaşımında öğretim tasarımı temel süreçleri II | İlgili kaynakların okunması | Anlatım Soru-Cevap |
4 | Öğretim tasarımında temel ilkeleri ve odaklar | İlgili kaynakların okunması | Anlatım Soru-Cevap Grup Çalışması |
5 | Öğretim tasarımında model ve sınıflamalar I | İlgili kaynakların okunması | Anlatım Soru-Cevap |
6 | Öğretim tasarımında model ve sınıflamalar II | İlgili kaynakların okunması | Anlatım Soru-Cevap |
7 | Problem çözümü olarak öğretim tasarımında analiz teknikleri | Örnek olaylar ile alıştırmalar | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Grup Çalışması Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | Sınava çalışma | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev Proje / Tasarım Performans Değerlendirmesi |
9 | Eğitim hedefleri taksonomisi: Bloom-Krathwohl-Simpson | Verilen konuda tasarım çalışması | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Grup Çalışması Ödev |
10 | Gagne-Dick ve Carry Modeli | Verilen konuda tasarım çalışması | Anlatım Soru-Cevap Grup Çalışması Ödev |
11 | Öğeleri belirleme kuramı (Component display): Merrill | Verilen konuda tasarım çalışması | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Grup Çalışması Ödev |
12 | Açımlama kuramı (Elaboration theory): Reigeluth | Verilen konuda tasarım çalışması | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Grup Çalışması Ödev |
13 | Tasarım değerlendirmeleri | Tasarım ödevlerin değerlendirilmesi | Soru-Cevap Tartışma Grup Çalışması Ödev |
14 | Model Karşılaştırmaları | Tasarımların karşılaştırmalı incelenmesi | Tartışma Grup Çalışması Beyin Fırtınası Örnek Olay |
15 | Gözden geçirme | İlgili kaynakların okunması | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava çalışma | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev Proje / Tasarım Performans Değerlendirmesi |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |