DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Eğitimde Grafik ve Canlandırma | BTEZ 205 | 3 | 2 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe | |||
Dersin Seviyesi | Lisans | |||
Dersin Türü | Zorunlu | |||
Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Serkan DİNÇER | |||
Dersi Verenler |
|
|||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Amacı | Eğitim yazılımları için kullanabilecek bilgisayar animasyoları hazırlayabilmek |
|||
Dersin İçeriği | Animasyon tanımları, Flash programı tanıtımıve örnekanimasyonlar, Flash programında çizim teknikleri, Animasyon türlerine genel bakış, Kare kare animasyon, Motion tween, Shape tween, Movie clip oluşturma, Flash programı ile eğitim yazılımı hazırlama, Eğitim yazılmı proje değerlendirme, Web tasarımında animasyon kullanımı, Web 2.0 araçlarıve Flash |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Eğitim yazılımı kavramın anlar ve uygular |
2) Öğretimselanimasyon kavramını anlar |
3) Animasyon programlarını tanır |
4) Animasyon programlarından birini kullanır |
5) |
6) |
7) |
8) |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğretim teknolojileri alt-alanlarını ve süreçlerinin bütünsel yapısını ve diğer ilgili alanlar ile ilişkisini açıklar.Öğretim teknolojileri ile bilişim teknolojileri veya bilgisayar bilimleri uygulamalarının bileşik yapısını açıklar. Alan ve ilgili alanlar kapsamında, bilimsel düşünmeye temel olan kavram ve uygulamaları açıklar. |
||||||
2 | Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini uygular.Bilişim teknolojileri ve bilgisayar bilimleri uygulamalarını etkili ve verimli bir öğrenme-öğretme çevresini oluşturmada işe koşar.Alan ve ilgili alanlar kapsamında verilen durumlarda, bilimsel düşünmeye temel olan bilimsel araştırma ve temel istatistiksel kavram ve uygulamaları işe koşar. |
||||||
3 | Öğretim teknolojileri ve ilgili alanların bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, öğrenme ve öğretme ile ilgili problemlerin karmaşık yapısını ortaya koyar. |
||||||
4 | Bilimsel bir bakış açısı ile alan veya ilgili alanlar kapsamında verilen problemlerin çözümü için plan geliştirme, planı uygulama ve sonuçları değerlendirir.İlgili durumlarda öğretim teknolojileri, bilgisayar bilimleri bileşeni temelinde yeni ürünler veya süreçler ortaya koyar. |
||||||
5 | Bağımsız çalışma becerilerinin ve sorumluluk alabilme yetisinin göstergesi olarak alanla ilgili bir problemin çözümü için bireysel bir öneri, bir ürün veya işlemler takımı geliştirir.Bireysel veya ekip olarak yapılan projelerde sorumluluk alma ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
||||||
6 | Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir.Öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürecek problem çözümünü uygular. |
||||||
7 | Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde yararlanması gereken yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilir.Yerel veya ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. |
||||||
8 | Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler.Alanın geleceğine ilişkin konularda stratejik görüş geliştirebilme ve görüş değerlendirir.Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır.Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratabilme ve sürdürür. |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Animasyon nedir | İlgili Okumaları Çalış | Anlatım Alıştırma ve Uygulama Portfolyo |
2 | Programın tanıtımı ve örnek animasyonlar | İlgili Okumaları Çalış | Anlatım Alıştırma ve Uygulama Portfolyo |
3 | çizim teknikleri 1 | İlgili Okumaları Çalış | Anlatım Alıştırma ve Uygulama Portfolyo |
4 | çizim teknikleri 2 | İlgili Okumaları Çalış | Anlatım Alıştırma ve Uygulama Örnek Olay Portfolyo |
5 | Animasyon türlerine genel bakış | İlgili Okumaları Çalış | Anlatım Alıştırma ve Uygulama Portfolyo |
6 | Kare kare animasyon | İlgili Okumaları Çalış | Anlatım Alıştırma ve Uygulama Portfolyo |
7 | Motion tween | İlgili Okumaları Çalış | Anlatım Alıştırma ve Uygulama Portfolyo |
8 | Ara Sınav | İlgili Okumaları Çalış | Anlatım Alıştırma ve Uygulama Portfolyo |
9 | Shape tween | İlgili Okumaları Çalış | Anlatım Alıştırma ve Uygulama Portfolyo |
10 | Movie clip oluşturma | İlgili Okumaları Çalış | Anlatım Alıştırma ve Uygulama Ödev Portfolyo |
11 | eğitim yazılımı hazırlama 1 | İlgili Okumaları Çalış | Anlatım Alıştırma ve Uygulama Portfolyo |
12 | eğitim yazılımı hazırlama 2 | İlgili Okumaları Çalış | Anlatım Alıştırma ve Uygulama Portfolyo |
13 | Eğitim yazılmı proje değerlendirme | İlgili Okumaları Çalış | Anlatım Alıştırma ve Uygulama Portfolyo |
14 | Web tasarımında animasyon kullanımı | İlgili Okumaları Çalış | Anlatım Alıştırma ve Uygulama Portfolyo |
15 | Web 2.0 araçları | İlgili Okumaları Çalış | Anlatım Alıştırma ve Uygulama Portfolyo |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili Okumaları Çalış | Anlatım Alıştırma ve Uygulama Yazılı Sınav |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |