DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Temel Programlama | BTEZ 203 | 3 | 2 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe | |||
Dersin Seviyesi | Lisans | |||
Dersin Türü | Zorunlu | |||
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Mehmet TEKDAL | |||
Dersi Verenler |
|
|||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, yukarıdan-aşağı program geliştirmeyi ve temel programlama yapılarını program dili kullanarak öğrenmek ve uygulamaktır. |
|||
Dersin İçeriği | Programlama dillerindeki temel kavramlar; kaynak dosya ve kütüphane kavramları; kaynak kodun derlenmesi ve çalıştırılması; sabit ve değişken tanımlamaları; veri türleri; operatörler; temel giriş/çıkış işlemleri; koşul ifadeleri; döngüler; diziler; fonksiyon tanımlamaları; özel fonksiyonlar; temel dosya işlemleri. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Verilen bir programdaki verimsiz noktaları bulup bunları daha düzgün kodlarla değiştirir. |
2) Verilen bir algoritmayı C veya Pascal koduna dönüştürür. |
3) Verilen bir problemin çözecek programı yazarken en uygun metodu seçer. |
4) Verilen bir problemi çözecek bir program için akış şeması ya da yalancı kod kullanarak algoritma oluşturur. |
5) Verilen kavramlar içerisinden yapısal programlama diliyle ilgili temel kavramları seçer. |
6) |
7) |
8) |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğretim teknolojileri alt-alanlarını ve süreçlerinin bütünsel yapısını ve diğer ilgili alanlar ile ilişkisini açıklar.Öğretim teknolojileri ile bilişim teknolojileri veya bilgisayar bilimleri uygulamalarının bileşik yapısını açıklar. Alan ve ilgili alanlar kapsamında, bilimsel düşünmeye temel olan kavram ve uygulamaları açıklar. |
||||||
2 | Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini uygular.Bilişim teknolojileri ve bilgisayar bilimleri uygulamalarını etkili ve verimli bir öğrenme-öğretme çevresini oluşturmada işe koşar.Alan ve ilgili alanlar kapsamında verilen durumlarda, bilimsel düşünmeye temel olan bilimsel araştırma ve temel istatistiksel kavram ve uygulamaları işe koşar. |
||||||
3 | Öğretim teknolojileri ve ilgili alanların bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, öğrenme ve öğretme ile ilgili problemlerin karmaşık yapısını ortaya koyar. |
||||||
4 | Bilimsel bir bakış açısı ile alan veya ilgili alanlar kapsamında verilen problemlerin çözümü için plan geliştirme, planı uygulama ve sonuçları değerlendirir.İlgili durumlarda öğretim teknolojileri, bilgisayar bilimleri bileşeni temelinde yeni ürünler veya süreçler ortaya koyar. |
||||||
5 | Bağımsız çalışma becerilerinin ve sorumluluk alabilme yetisinin göstergesi olarak alanla ilgili bir problemin çözümü için bireysel bir öneri, bir ürün veya işlemler takımı geliştirir.Bireysel veya ekip olarak yapılan projelerde sorumluluk alma ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
||||||
6 | Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir.Öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürecek problem çözümünü uygular. |
||||||
7 | Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde yararlanması gereken yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilir.Yerel veya ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. |
||||||
8 | Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler.Alanın geleceğine ilişkin konularda stratejik görüş geliştirebilme ve görüş değerlendirir.Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır.Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratabilme ve sürdürür. |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Dersin Tanımı, Programlama Dillerinin Sınıflandırılması, C/pascal Programlama Dilini Tarihi, Makine Dilleri, Assembly Dilleri Ve Yüksek Seviyeli Diller | Anlatım Soru-Cevap Tartışma | |
2 | Programı Geliştirme Alanlarının Temel Yapısı, Bir Satırlık Metni Yazdırma programı | Notlardan ilgili bölümleri çalış | Soru-Cevap Tartışma Gösterip Yaptırma |
3 | Karar Verme: Eşitlik Operatörleri Ve İlişkisel Operatörler | Notlardan ilgili bölümleri çalış | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Gösteri |
4 | Algoritmalar, Akış Diyagramları Ve Yalancı Kodlar(Pseudocode,) | Notlardan ilgili bölümleri çalış | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Benzetim Ödev |
5 | Kontrol Deyimleri: If Ve If-Else Seçim Deyimleri, While Yineleme Deyimi | Notlardan ilgili bölümleri çalış | Anlatım Soru-Cevap Alıştırma ve Uygulama Gösterip Yaptırma |
6 | Atama Operatörleri, Artırma Ve Azaltma Operatörleri | Notlardan ilgili bölümleri çalış | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
7 | Döngü kavramı ve kullanımı, Sayaç Kontrol, for döngü deyimi | Notlardan ilgili bölümleri çalış | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Yazılı Sınav | |
9 | Çoklu Seçim Deyimleri: Do- While Döngü Deyimi, Atlama Deyimleri (Break Ve Continue), Mantıksal Operatörler | Notlardan ilgili bölümleri çalış | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
10 | Program Modülleri, Matematiksel Fonksiyonların Kütüphanesi, Fonksiyon Prototipleri, Başlık Dosyaları, Fonksiyonları Çağırma: Değerle Çağırma Ve Referansla Çağırma | Notlardan ilgili bölümleri çalış | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
11 | Rastgele Sayı Üretme Örneği: Şans Oyunu, Bellek Sınıfları, Faaliyet Alanı Ve Kuralları, Tekrarlama | Notlardan ilgili bölümleri çalış | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama Örnek Olay |
12 | Önistemci: İnclude Yol Göstericisi, Sembolik Sabit | Notlardan ilgili bölümleri çalış | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
13 | Diziler, Dizi Tanımlama, Dizilerin Fonksiyona Geçişi, Dizileri Ayırma, Dizilerde Arama, Çoklu İndekslenmiş Diziler | Notlardan ilgili bölümleri çalış | Anlatım Soru-Cevap Alıştırma ve Uygulama Gösteri Gösterip Yaptırma |
14 | Temel dosya işlemleri | Notlardan ilgili bölümleri çalış | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
15 | Konuların özeti | Notlardan ilgili bölümleri çalış | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı Sınav |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |