DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
İleri Programlama | BTEZ 208 | 4 | 2 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe | |||
Dersin Seviyesi | Lisans | |||
Dersin Türü | Zorunlu | |||
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Mehmet TEKDAL | |||
Dersi Verenler |
|
|||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Amacı | Bu dersin amacı,ileri programlamanın temel kavramları ve teknikleri üzerine Java programlama dili ile uygulamaları geliştirmek ve bu alanda deneyim kazandırmaktır. |
|||
Dersin İçeriği | Java uygulamaları: giriş, aritmetik, eşitlik ve ilişkisel işleçler; java sınıfları ve nesneleri; kontrol ifadeleri; metotlar; diziler; sınıflar ve nesneler; miras; çokbiçimlilik; guı bileşenleri; grafik ve java 2D; koşum hataları yönetimi; dosyalar ve akımlar; çoklu kullanım; java tabanlı etkileşimli uygulamalar geliştirme. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Java programlama dilinin temel özelliklerini bilir. |
2) Temel nesne yönelimli programlama kavram ve tekniklerini uygular. |
3) Java ile nesne yönelimli programlama tekniklerini uygular. |
4) Nesne yönelimli tasarımın arkasındaki prensipleri açıklar. |
5) Swing ve AWT kullanarak Java GUI uygulamalarını tasarlar, kurar ve çalıştırır. |
6) |
7) |
8) |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğretim teknolojileri alt-alanlarını ve süreçlerinin bütünsel yapısını ve diğer ilgili alanlar ile ilişkisini açıklar.Öğretim teknolojileri ile bilişim teknolojileri veya bilgisayar bilimleri uygulamalarının bileşik yapısını açıklar. Alan ve ilgili alanlar kapsamında, bilimsel düşünmeye temel olan kavram ve uygulamaları açıklar. |
||||||
2 | Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini uygular.Bilişim teknolojileri ve bilgisayar bilimleri uygulamalarını etkili ve verimli bir öğrenme-öğretme çevresini oluşturmada işe koşar.Alan ve ilgili alanlar kapsamında verilen durumlarda, bilimsel düşünmeye temel olan bilimsel araştırma ve temel istatistiksel kavram ve uygulamaları işe koşar. |
||||||
3 | Öğretim teknolojileri ve ilgili alanların bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, öğrenme ve öğretme ile ilgili problemlerin karmaşık yapısını ortaya koyar. |
||||||
4 | Bilimsel bir bakış açısı ile alan veya ilgili alanlar kapsamında verilen problemlerin çözümü için plan geliştirme, planı uygulama ve sonuçları değerlendirir.İlgili durumlarda öğretim teknolojileri, bilgisayar bilimleri bileşeni temelinde yeni ürünler veya süreçler ortaya koyar. |
||||||
5 | Bağımsız çalışma becerilerinin ve sorumluluk alabilme yetisinin göstergesi olarak alanla ilgili bir problemin çözümü için bireysel bir öneri, bir ürün veya işlemler takımı geliştirir.Bireysel veya ekip olarak yapılan projelerde sorumluluk alma ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
||||||
6 | Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir.Öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürecek problem çözümünü uygular. |
||||||
7 | Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde yararlanması gereken yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilir.Yerel veya ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. |
||||||
8 | Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler.Alanın geleceğine ilişkin konularda stratejik görüş geliştirebilme ve görüş değerlendirir.Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır.Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratabilme ve sürdürür. |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Ders tanıtımı Java'ya Genel Bakış Java JDK'yı yükle Java geliştirme ortamını ayarlama Java uygulamaları yazımı | Kaynakları okumak | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Gösterip Yaptırma |
2 | Kullanıcı tanımlı soyut veri tipleri (sınıflar) Java 2 sınıf kütüphaneleri Java temelleri String StringBuffer | Kaynakları okumak | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama Gösterip Yaptırma |
3 | Java kontrol yapıları Java paketleri Java yöntemleri Java 2 Matematik dersleri Java'daki diziler | Kaynakları okumak | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
4 | Nesne Tabanlı Programlama Kullanıcı tanımlı soyut veri tiplerinin yazılması (sınıflar) Sınıf yöntemleri ve özellikleri Statik sınıf yöntemleri ve özellikleri Örnek sınıf yöntemleri ve öznitelikleri | Kaynakları okumak | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
5 | Nesne yönelimli programlama Sınıf kalıtım Polimorfizm Java Arayüz mekanizması Erişilebilirlik değiştiricileri | Kaynakları okumak | Anlatım Tartışma Gösteri |
6 | Grafik Kullanıcı Arabirimi Bileşenleri | Kaynakları okumak | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Gösterip Yaptırma |
7 | Grafikler ve Java 2D sınıflar Java Inner sınıfları | Kaynakları okumak | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Yazılı Sınav |
9 | Appletler Daha fazla GUI bileşenleri | Kaynakları okumak | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
10 | İstisnalar Dosyalar ve Akımlar Çoklu kullanım | Kaynakları okumak | Anlatım Soru-Cevap Gösterip Yaptırma |
11 | Java Koleksiyonları çerçevesi Java kullanarak veritabanlarına erişme JDBC sınıfları | Kaynakları okumak | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
12 | Ağlar | Kaynakları okumak | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
13 | Web Uygulamaları ve Servletler | Kaynakları okumak | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
14 | Dosyalar ve akımlar. | Kaynakları okumak | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
15 | Java tabanlı etkileşimli uygulamalar geliştirme | Kaynakları okumak | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Yazılı Sınav |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |