DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
Veri Tabanı Yönetim Sistemleri BTEZ   206 4 3 3 3

Ön Koşul Dersleri
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Ozan ŞENKAL
Dersi Verenler
Prof. Dr.OZAN ŞENKAL1. Öğretim Grup:A
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu ders bilişim teknolojilerinde etik konusuna yoğunlaşmaktadır. Ayrıca, derste bilişim etiği bilgi teknolojileriyle ilgili olarak ahlaki, yasal ve sosyal yanlarıyla ele alınmaktadır.
Dersin İçeriği
Etik ve bilişim teknolojilerine giriş; etik değerler ve kavramlar, etik teorilerin yapısı. Profesyonel etik ve sorumluluk. Güvenlik ve ağ etiği. Kişisellik ve internet ortamları, kişisellik ve güvenlik. Entelektüel mülkiyet ve atik değerler. Telif patent hakları koruma yöntemleri, telif hakları ve profesyonel sorumluluk ve lisans anlaşmaları. Güvenlik sorunları; hacking ve cracking. Internet be bilişim ortamlarında yargılama sorunları. Internet ve suçlular. Elektronik Ticaret. Grişimciliki yenilikçilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık ve bilişim etiği.

Dersin Öğrenme Kazanımları
1) Veritabanı sistemlerinin temel kavramlarını anlar.
2) Veritabanı yönetimi sistemlerinin işlevlerini kavrar.
3) Veritabanı sistem tasarımı ve yöntemlerini uygular.
4) Yürürlükteki veritabanı sistem teknolojilerini kullanır.
5)
6)
7)
8)
9)
10)
11)
12)
13)
14)
15)


DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI
NoTemel öğrenme KazanımlarıKatkı Düzeyi
12345
1
Öğretim teknolojileri alt-alanlarını ve süreçlerinin bütünsel yapısını ve diğer ilgili alanlar ile ilişkisini açıklar.Öğretim teknolojileri ile bilişim teknolojileri veya bilgisayar bilimleri uygulamalarının bileşik yapısını açıklar. Alan ve ilgili alanlar kapsamında, bilimsel düşünmeye temel olan kavram ve uygulamaları açıklar.
2
Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini uygular.Bilişim teknolojileri ve bilgisayar bilimleri uygulamalarını etkili ve verimli bir öğrenme-öğretme çevresini oluşturmada işe koşar.Alan ve ilgili alanlar kapsamında verilen durumlarda, bilimsel düşünmeye temel olan bilimsel araştırma ve temel istatistiksel kavram ve uygulamaları işe koşar.
3
Öğretim teknolojileri ve ilgili alanların bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, öğrenme ve öğretme ile ilgili problemlerin karmaşık yapısını ortaya koyar.
4
Bilimsel bir bakış açısı ile alan veya ilgili alanlar kapsamında verilen problemlerin çözümü için plan geliştirme, planı uygulama ve sonuçları değerlendirir.İlgili durumlarda öğretim teknolojileri, bilgisayar bilimleri bileşeni temelinde yeni ürünler veya süreçler ortaya koyar.
5
Bağımsız çalışma becerilerinin ve sorumluluk alabilme yetisinin göstergesi olarak alanla ilgili bir problemin çözümü için bireysel bir öneri, bir ürün veya işlemler takımı geliştirir.Bireysel veya ekip olarak yapılan projelerde sorumluluk alma ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
6
Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir.Öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürecek problem çözümünü uygular.
7
Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde yararlanması gereken yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilir.Yerel veya ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır.
8
Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler.Alanın geleceğine ilişkin konularda stratejik görüş geliştirebilme ve görüş değerlendirir.Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır.Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratabilme ve sürdürür.

DERS AKIŞI
HaftaKonularÖn Hazırlık Yöntem
1 Veri tabanına giriş İlgili Kaynakların incelenmesi Anlatım
Performans Değerlendirmesi
2 Veri tabanı yönetim sistemleri (VTYS) işlevleri İlgili Kaynakların incelenmesi Anlatım
Performans Değerlendirmesi
3 İlişkisel model, İlişkisel veri yapıları, Veri tabanı ilişkileri, İlişkisel anahtarlar İlgili Kaynakların incelenmesi Anlatım
Rol Oynama
Ödev
4 Yapısal Sorgu Dili (Structured Query Language, SQL) İlgili Kaynakların incelenmesi Anlatım
Gösteri
Portfolyo
5 Yapısal Sorgu Dili (Structured Query Language, SQL) İlgili Kaynakların incelenmesi Anlatım
Proje / Tasarım
6 SQL: Veri tanımlama, Sorgu örnekleri İlgili Kaynakların incelenmesi Grup Çalışması
Portfolyo
7 Veri tabanı planlama, Tasarım ve yönetim, Varlık ilişki modelleme İlgili Kaynakların incelenmesi Gösterip Yaptırma
Ödev
8 Ara Sınav İlgili Kaynakların incelenmesi Yazılı Sınav
9 Normalizasyon İlgili Kaynakların incelenmesi Anlatım
Gösterip Yaptırma
Performans Değerlendirmesi
10 İleri normalizasyon İlgili Kaynakların incelenmesi Gösteri
Portfolyo
11 Kavramsal ve mantıksal veritabanı tasarımı, fiziksel veritabanı tasarımı İlgili Kaynakların incelenmesi Anlatım
Proje / Tasarım
12 Veritabanı güvenliği İlgili Kaynakların incelenmesi Örnek Olay
Ödev
13 Sorgu işleme İlgili Kaynakların incelenmesi Soru-Cevap
Gösterip Yaptırma
Performans Değerlendirmesi
14 Dağınık veritabanı konsepti ve tasarımı İlgili Kaynakların incelenmesi Tartışma
Performans Değerlendirmesi
15 Dağınık veritabanı konsepti ve tasarımı İlgili Kaynakların incelenmesi Anlatım
Proje / Tasarım
16-17 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili Kaynakların incelenmesi Rol Oynama
Proje / Tasarım

KAYNAKLAR
Ders Notu
Diğer Kaynaklar