DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Genel Jeoloji | MDZ 109 | 1 | 2 | 2.5 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe | |||
Dersin Seviyesi | Lisans | |||
Dersin Türü | Zorunlu | |||
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Nil YAPICI | |||
Dersi Verenler |
|
|||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Amacı | Jeoloji hakkında bilgi sahibi olur, jeolojinin tüm kavram ve kurallarını bilir, diğer disiplinlerde bu bilgileri kullanır |
|||
Dersin İçeriği | Giriş/ Yerkürenin genel özellikleri; içyapısı, yeryüzü ve yeryüzü şekilleri/ kayaç oluşumu ve mineraller/ Magmatizma ve magmatik kayalar/ Sedimantasyon ve sedimanter kayalar/ Metamorfizma ve metamorfik kayalar/ Çökelme ortamları/ Stratigrafi ve prensipleri/ Yapısal jeoloji; kıvrımlar, çatlaklar, eklem ve faylar/ Jeolojik zaman skalası/ Levha tektoniği/ Litosferde oluşan hareketler; volkanizma, plütonizma, deprem ve nedenleri/ Haritalar; ölçek, bölümler, kontur ve topoğrafik haritalar, açıklamalar, nokta belirleme sistemleri, topografik kesitler/ Tabaka doğrultu ve eğim kavramları/ Jeolog pusulasının kullanımı. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Tektonik deformasyonlar hakkında bilgi sahibi olur |
2) Jeolojinin mühendislik, çevre ve doğa bilimci olarak önemini kavrar. |
3) Önemli kayaç ve cevher minerallerini tanır. |
4) Deprem ve levha hareketleri kavramını öğrenir |
5) Genel Jeoloji ve yan bilim dalları hakkında bilgi edinme, jeolojinin tanımı,konusu ve tarihçesi hakkında bilgi sahibi olur |
6) Jeoloji bilimi ve Jeoloji Mühendisi kavramını anlar. |
7) Yerkürenin iç yapısını ve özelliğini öğrenir. |
8) Kristal, Minerali, Kayaç çevrimini ve kayaç sınıflamasını öğrenir. |
9) Mineral ve kayaç arasındaki farkı öğrenir., |
10) Jeolojik zaman ve fosili hakkında bilgi edinir. |
11) Deprem hakkında bilgi edinir. |
12) Mühendislik Jeolojisi, meslek hukuku ve malzeme jeolojisi hakkında genel bilgi edinir |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olur. |
||||||
2 | Matematik, fen bilimleri ve kendi alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. |
||||||
3 | Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygular. |
||||||
4 | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlar. |
||||||
5 | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisine sahip olur |
||||||
6 | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. |
||||||
7 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme beceri elde eder. |
||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
||||||
9 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. |
||||||
10 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
||||||
11 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
||||||
12 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´´nde kullanır. |
||||||
13 | Teknik resim kullanarak iletişim kurabilme yeteneğine sahip olur. |
||||||
14 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olur |
||||||
15 | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkında olunur. |
||||||
16 | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındalığına varır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olur. |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Giriş: Genel Jeolojinin Tanıtımı ve Tarihçesi | Literatür taraması | Anlatım |
2 | Yeryuvarının genel özellikleri, izostasi kavramı | Literatür taraması | Anlatım |
3 | Yerkabuğu ve yeriçi | Literatür taraması | Anlatım |
4 | Yerin magnetik alanı,kayaçların mıknatıslanması ve paleomagnetizma | Literatür taraması | Anlatım |
5 | Yeryuvarının kimyasal bileşimi | Literatür taraması | Anlatım |
6 | Yerkabuğunu oluşturan maddeler: Mineraller | Literatür taraması | Anlatım |
7 | Kayaçlar | Literatür taraması | Anlatım |
8 | Ara Sınav | Sınav | Yazılı Sınav |
9 | Tabakalı kayaçların genel özellikleri ve yaşı | Literatür taraması | Anlatım |
10 | Tabakalı kayaçların tektonik deformasyonu | Literatür taraması | Anlatım |
11 | Magma, Volkanizma, Plütonizma | Literatür taraması | Anlatım |
12 | Metamorfizma | Literatür taraması | Anlatım |
13 | Depremler | Literatür taraması | Anlatım |
14 | Epirojenik ve Orojenik hareketler | Literatür taraması | Anlatım |
15 | Levha Tektoniği ve kıtaların kayması | Literatür taraması | Anlatım |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar | Ders Notu ve Kitaplar |