DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Eğitime Giriş | EFMZ 101 | 1 | 2 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe | |||
Dersin Seviyesi | Lisans | |||
Dersin Türü | Zorunlu | |||
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Ayten İFLAZOĞLU SABAN | |||
Dersi Verenler |
|
|||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Amacı | Bu dersin genel amacı, eğitim-öğretim ve öğrenme ile ilgili temel kavramların kazandırılmasını sağlamak, bir eğitim kurumu olarak okulun işlevlerini, eğitimin toplumsal, felsefi, psikolojik ve ekonomik temellerini, diğer bilimlerle ilişkisini açıklamaktır. Bu derste ayrıca Türk Milli Eğitiminin genel yapısı, amacı, ilkeleri, ilgili yasaları ile öğretmenlik mesleğinin özelliklerinin açıklanarak öğrencilere kazandırılması amaçlanmaktadır. |
|||
Dersin İçeriği | Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramlar; eğitimin amaçları ve işlevleri; eğitimin diğer alanlarla ve bilimlerle ilişkisi; eğitimin hukuki, sosyal, kültürel, tarihi, politik, ekonomik, felsefi ve psikolojik temelleri; eğitim bilimlerinde yöntem; bir eğitim ve öğrenme ortamı olarak okul ve sınıf; öğretmenlik mesleği ve öğretmen yetiştirmede güncel gelişmeler; yirmi birinci yüzyılda eğitimle ilgili yönelimler. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Öğrenciler Eğitim-Öğretim ve Öğrenme kavramlarını açıklayabilir |
2) Öğrenciler eğitimin alt türlerini ve bu türler arasındaki benzerlik ve farklılıkları açıklayabilir |
3) Öğrenciler Eğitim Kurumlarının açık ve gizli işlevlerini açıklayabilir |
4) Öğrenciler Eğitimin toplumsal, felsefi, psikolojik, sosyolojik, ekonomik ve hukuksal temellerini açıklayabilir |
5) Eğitimin diğer bilimlerle ilişkisini kurma |
6) Eğitim felsefesi akımlarını sınıflama, bu akımların genel felsefelerle ilişkisini belirtme |
7) Türk Milli Eğitiminin temel ilkelerini sıralayarak her birini açıklama |
8) Milli Eğitimle ilgili temel yasaları tanımlama |
9) Öğretmenlik mesleğinin ve iyi bir öğretmenin niteliklerini açıklama |
10) Türk Milli Eğimiyle ilgili tarihi olguları listeleme ve her birini kısaca açıklama, |
11) Eğitimde kullanılan bilimsel araştırma yöntemlerini sınıflayarak açıklama |
12) |
13) |
14) |
15) |