DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Eğitim Felsefesi | EFMZ 103 | 1 | 2 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe | |||
Dersin Seviyesi | Lisans | |||
Dersin Türü | Zorunlu | |||
Dersin Koordinatörü | Öğr. Gör. Gülsun DÜLGEROĞLU | |||
Dersi Verenler |
|
|||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Amacı | Eğitimin neliği hakkında eğitim felsefesine ilişkin görüşlere dayalı çözümlemeler yapabilmek, teorilerle uygulamalar arasındaki problemleri bireysel ve toplumsal düzeyde değerlendirip eleştirel bir tutum alabilme; insanın amaçlarıyla eğitimin tarzı ve yönü arasındaki bağıntıları tarihsel ve güncel tartışmalar içinden kurabilmek. |
|||
Dersin İçeriği | Eğitimin felsefi problem alanı olarak çeşitli kavramlarla ilişkisine değinilmiştir. Eğitim felsefesinin ne olduğu konusu ile birlikte başta bazı felsefecilerin görüşlerinden hareketle çeşitli eğitim felsefelerine ve bunlardan ortaya çıkan eğitim felsefesi akımlarına yer verilmiştir. Son olarak da eğitim felsefesine ilişkin görüşlerin uygulamaları Cumhuriyet öncesi dönem, Cumhuriyet dönemi ve günümüz olmak üzere üç kısımda ele alınmıştır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Eğitimin temel problemlerini kavrar |
2) Eğitimin kavramsal boyutlarını tartışır |
3) Eğitimin diğer alanlarla ilişkisini kurar |
4) Farklı filozofların eğitimle ilgili görüşlerini tartışır |
5) Eğitim felsefesi akımlarını ayırt eder |
6) Cumhuriyet dönemi eğitim felsefesi adına gerçekleşen gelişmeleri kavrar |
7) Günümüz eğitim sistemine bağlı eğitim felsefesini değerlendirir |
8) |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |