DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Okullarda Rehberlik ve Psikolojik Danışma | PDRZ 106 | 2 | 2 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
|||
Dersin Seviyesi | Lisans | |||
Dersin Türü | Zorunlu | |||
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Sabahattin ÇAM | |||
Dersi Verenler |
|
|||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencilerin psikolojik danışma ve rehberlik alanını, psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerini, psikolojik danışma ve rehberlik alanındaki hizmet türlerini tanımalarını, psikolojik danışma ve rehberlikle ilgili temel kavramları öğrenmelerini sağlamaktır. |
|||
Dersin İçeriği | Dersin içeriğinde, psikolojik danışma ve rehberlikte temel kavramlar, rehberliğin anlamı, rehberliğin amacı, rehberlik ilkeleri, rehberlik ve eğitim, rehberlik ve diğer alanlar, rehberlik ve psikolojik danışmanın gelişimi, psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri; psikolojik danışma ve rehberlikte hizmet türleri, eğitsel rehberlik, mesleki rehberlik, bireysel ve grupla psikolojik danışma, psikolojik danışma ve rehberlik teknikleri, psikolojik danışmanların rol ve işlevleri, psikolojik danışma ve rehberlik uygulamalarıyla ilgili yasal düzenlemeler psikolojik danışma ve rehberliğin sorunları bulunmaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Psikolojik danışma ve rehberlikte temel kavramları kavrar. |
2) Rehberliğin anlamı, rehberliğin amacı ve rehberlik ilkelerini bilir. |
3) Rehberlik ve eğitim arasındaki farkı bilir. |
4) Rehberlik ve diğer alanlar arasındaki ilişkileri bilir. |
5) Rehberlik ve psikolojik danışmanın gelişimini açıklar. |
6) Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerini tanımlar. |
7) Psikolojik danışma ve rehberlikte hizmet türlerini bilir. |
8) Eğitsel, mesleki ve kişisel rehberlik hizmetlerini ifade eder. |
9) Psikolojik danışma yaklaşımlarının özelliklerini bilir. |
10) Psikolojik danışma, psikolojik danışma ve rehberlik tekniklerini kavrar. |
11) Bireysel ve grupla psikolojik danışmanın özelliklerini bilir. |
12) Psikolojik danışmanların rol ve işlevlerini bilir. |
13) Psikolojik danışma ve rehberlikle ilgili yasal düzenlemeleri ifade eder. |
14) Psikolojik danışma ve rehberliğin sorunlarının farkında olur. |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanının temel kavram ve ilkelerini açıklar |
||||||
2 | Bireyin gelişim özelliklerini ve bu gelişimi etkileyen faktörleri söyler |
||||||
3 | Kişilik kuramları, psikolojik danışma kuramları ve öğrenme kuramlarını açıklar |
||||||
4 | Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar |
||||||
5 | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar |
||||||
6 | Sınıf ve davranış yönetimi yaklaşımlarını açıklar |
||||||
7 | Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir |
||||||
8 | Psikolojik danışma ve rehberlik sürecinin nasıl başlatılıp, sürdürüleceğini açıklar |
||||||
9 | Farklı gelişim ve özelliklere uygun PDR uygulamalarının neler olduğunu açıklar |
||||||
10 | Normal ve normal dışı özellik gösteren bireyleri ayırt eder |
||||||
11 | Farklı eğitim kademesindeki öğrencilere yönelik PDR uygulamaları yapar |
||||||
12 | Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirir ve bu programı değerlendirir |
||||||
13 | Psikolojik danışmada yardım becerilerini etkili bir şekilde kullanır |
||||||
14 | Görevi ve yaşamıyla ilgili kararlarının sorumluluğunu alır |
||||||
15 | İçgörü geliştirir, öğrenme ve gelişmeye açık olur |
||||||
16 | İnsanlara karşı empatik ve ilgili davranır |
||||||
17 | Kişilerarası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır |
||||||
18 | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
||||||
19 | Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır |
||||||
20 | Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Psikolojik danışma tanımı ve sınıflandırılması | Çağdaş Eğitimde Psikolojik Danışma. Özgüven, Rehberlik. Cana G; Yeşilyaprak, B. | Anlatım Yazılı Sınav |
2 | Psikolojik danışma ve eğitim farkı | Çağdaş Eğitimde Psikolojik Danışma. Özgüven, Rehberlik. Cana G; Yeşilyaprak, B. | |
3 | Psikolojik danışma ilkeleri | Çağdaş Eğitimde Psikolojik Danışma. Özgüven, Rehberlik. Cana G; Yeşilyaprak, B. | |
4 | Psikolojik danışma servisleri | Çağdaş Eğitimde Psikolojik Danışma. Özgüven, Rehberlik. Cana G; Yeşilyaprak, B. | |
5 | Bilgi toplama servisi | Çağdaş Eğitimde Psikolojik Danışma. Özgüven, Rehberlik. Cana G; Yeşilyaprak, B. | |
6 | Eğitsel bilgi verme | Çağdaş Eğitimde Psikolojik Danışma. Özgüven, Rehberlik. Cana G; Yeşilyaprak, B. | |
7 | Mesleki bilgi verme | Çağdaş Eğitimde Psikolojik Danışma. Özgüven, Rehberlik. Cana G; Yeşilyaprak, B. | |
8 | Ara Sınav | Anlatım Yazılı Sınav | |
9 | Kişisel sosyal bilgi verme | Çağdaş Eğitimde Psikolojik Danışma. Özgüven, Rehberlik. Cana G; Yeşilyaprak, B. | |
10 | Bilgi toplama servisi | Çağdaş Eğitimde Psikolojik Danışma. Özgüven, Rehberlik. Cana G; Yeşilyaprak, B. | |
11 | Psikolojik ölçme yöntemleri | Çağdaş Eğitimde Psikolojik Danışma. Özgüven, Rehberlik. Cana G; Yeşilyaprak, B. | |
12 | Bireyi tanıma teknikleri | Çağdaş Eğitimde Psikolojik Danışma. Özgüven, Rehberlik. Cana G; Yeşilyaprak, B. | |
13 | Psikolojik danışma servisi | Çağdaş Eğitimde Psikolojik Danışma. Özgüven, Rehberlik. Cana G; Yeşilyaprak, B. | |
14 | Konsültasyon servisi | Çağdaş Eğitimde Psikolojik Danışma. Özgüven, Rehberlik. Cana G; Yeşilyaprak, B. | |
15 | Çevre ve veli ilişkiler servisi | Çağdaş Eğitimde Psikolojik Danışma. Özgüven, Rehberlik. Cana G; Yeşilyaprak, B. | |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı Sınav |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |