DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Sosyolojiye Giriş | FELZ 107 | 1 | 2 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
|||
Dersin Seviyesi | Lisans | |||
Dersin Türü | Zorunlu | |||
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Cahit ASLAN | |||
Dersi Verenler |
|
|||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Amacı | Sosyal eşitsizlik ve sosyal mesafe kavramlarının ve bunların toplumsal süreçlere ilişkisinin anlaşılmasını sağlamak. |
|||
Dersin İçeriği | Toplumsalkatmanlar ve sosyal eşitsizliklerin günümüzde ölçülebilirliğive yorumlanabilirliğine ait eldekiverilerden hareketle gücün ve onun etkisinin incelenmesi, gelir ve servetin toplumsal dağılımı, tabakalaşmada toplumsal şansın oluşmasında statü, eğitim ve uzmanlaşma ve bunun yanı sıra tabakalaşma ile ilgiligenelkuramlar; sınıf, statü ve güçgibi temelkavramlarayrıntılı olarakincelenmektedir |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Birey, toplumsal eleştiri ve pratikle toplumsal reforma çeşitli yollardan katkıda bulunur |
2) Belirli bir toplum durumları kümesinin daha iyi anlaşılması, genellikle bize bu durumları daha iyi denetleme şansını kazandırdığını bilir. |
3) Kültürel duyarlılıklarımızıarttırmanın, farklıkültürel değerlerin varlığının bilincinde olan politikalar belirlemenin biraracının olduğunu bilir. |
4) Belli politika programlarını benimsemenin doğuracağı (istendik-istenmedik) sonuçlarını inceleyebilir. |
5) Grupların ve bireylerin kendi yaşam koşullarını değiştirme fırsatlarını artırarak kendi kendilerini aydınlatma olanağının varlığını görür. |
6) |
7) |
8) |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |