DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
Programlama Öğretimi Yaklaşımları BTEZ   106 2 2 2 3

Ön Koşul Dersleri
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Mehmet TEKDAL
Dersi Verenler
Dr. Öğr. ÜyesiMEHMET TEKDAL1. Öğretim Grup:A
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu dersin genel amacı, ileri düzeyde programlama dillerine zemin hazırlayacak temel bilgi ve becerileri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Oyun ve drama yöntemi ile programlama öğretimi; programlama öğretimi için örnek bir oyun geliştirme; programlama öğretimi için örnek bir drama uygulaması geliştirme; blok tabanlı araçlar ile programlama öğretimi; programlama öğretimi için blok tabanlı örnek bir uygulama geliştirme; mobil uygulama çalışma ve tasarım ilkeleri; oyun uygulamalarına giriş; mobil uygulamalarda temel veri tabanı işlemleri; programlama becerilerinin değerlendirilmesi amacıyla kullanılabilecek yöntem ve yaklaşımlar.

Dersin Öğrenme Kazanımları
1) Programlama dilinin tanımını yapar
2) Programlama dillerini ayırt eder
3) Programlama için algoritma yapar
4) Oyun ve drama yöntemi ile programlama yapar
5) Blok tabanlı araçlar ile programlama yapar
6) Mobil uygulama çalışma ve tasarım ilkelerinin tanımlar
7) Mobil uygulamaları çalıştırır
8) Mobil uygulamaları tasarlar
9) Programlama dillerini öğretme adımlarını ayırt eder
10)
11)
12)
13)
14)
15)


DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI
NoTemel öğrenme KazanımlarıKatkı Düzeyi
12345
1
Öğretim teknolojileri alt-alanlarını ve süreçlerinin bütünsel yapısını ve diğer ilgili alanlar ile ilişkisini açıklar.Öğretim teknolojileri ile bilişim teknolojileri veya bilgisayar bilimleri uygulamalarının bileşik yapısını açıklar. Alan ve ilgili alanlar kapsamında, bilimsel düşünmeye temel olan kavram ve uygulamaları açıklar.
2
Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini uygular.Bilişim teknolojileri ve bilgisayar bilimleri uygulamalarını etkili ve verimli bir öğrenme-öğretme çevresini oluşturmada işe koşar.Alan ve ilgili alanlar kapsamında verilen durumlarda, bilimsel düşünmeye temel olan bilimsel araştırma ve temel istatistiksel kavram ve uygulamaları işe koşar.
3
Öğretim teknolojileri ve ilgili alanların bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, öğrenme ve öğretme ile ilgili problemlerin karmaşık yapısını ortaya koyar.
4
Bilimsel bir bakış açısı ile alan veya ilgili alanlar kapsamında verilen problemlerin çözümü için plan geliştirme, planı uygulama ve sonuçları değerlendirir.İlgili durumlarda öğretim teknolojileri, bilgisayar bilimleri bileşeni temelinde yeni ürünler veya süreçler ortaya koyar.
5
Bağımsız çalışma becerilerinin ve sorumluluk alabilme yetisinin göstergesi olarak alanla ilgili bir problemin çözümü için bireysel bir öneri, bir ürün veya işlemler takımı geliştirir.Bireysel veya ekip olarak yapılan projelerde sorumluluk alma ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
6
Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir.Öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürecek problem çözümünü uygular.
7
Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde yararlanması gereken yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilir.Yerel veya ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır.
8
Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler.Alanın geleceğine ilişkin konularda stratejik görüş geliştirebilme ve görüş değerlendirir.Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır.Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratabilme ve sürdürür.

DERS AKIŞI
HaftaKonularÖn Hazırlık Yöntem
1 Programlama dili nedir. Türleri Kaynak kitapları okuma Anlatım
2 Programlama dillerinin öğretilmesinin önemi ve ülkenin ekonomisine katkısı Kaynak kitapları okuma Anlatım
Gösterip Yaptırma
3 Oyun ile programlama öğretimi nasıl öğretilir Kaynak kitapları okuma Anlatım
Gösterip Yaptırma
4 Drama ile programlama öğretimi nasıl öğretilir Kaynak kitapları okuma Anlatım
Gösterip Yaptırma
5 Blok tabanlı araçlar ile programlama öğretimi Kaynak kitapları okuma Anlatım
Gösterip Yaptırma
6 Mobil uygulama çalışma ve tasarım ilkeleri Kaynak kitapları okuma Anlatım
Gösterip Yaptırma
7 Oyun uygulamalarına giriş Kaynak kitapları okuma Anlatım
Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınav Sınava hazırlanma Yazılı Sınav
9 Mobil uygulamalarda temel veri tabanı işlemleri Kaynak kitapları okuma Anlatım
Gösterip Yaptırma
10 Programlama becerilerinin değerlendirilmesi Kaynak kitapları okuma Anlatım
Gösterip Yaptırma
11 Örnek uygulama nasıl yapılır Kaynak kitapları okuma Anlatım
Gösterip Yaptırma
Proje Temelli Öğrenme
12 Öğretim ilke yöntemleri ile programlama öğretimi yaklaşımları ilişkisinin kurulması Kaynak kitapları okuma Anlatım
Gösterip Yaptırma
13 Programlamada dikkat edilecek etik kurallar Kaynak kitapları okuma Anlatım
Gösterip Yaptırma
Proje Temelli Öğrenme
14 Programlama öğretimi için örnek bir drama uygulaması geliştirme Kaynak kitapları okuma Anlatım
Gösterip Yaptırma
Proje Temelli Öğrenme
15 Programlama öğretimi için örnek bir mobil uygulaması geliştirme Kaynak kitapları okuma Anlatım
Gösterip Yaptırma
Proje Temelli Öğrenme
16-17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlanma Yazılı Sınav

KAYNAKLAR
Ders Notu
Diğer Kaynaklar