DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Elektronik Devre Elemanları | BTEZ 104 | 2 | 3 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe | |||
Dersin Seviyesi | Lisans | |||
Dersin Türü | Zorunlu | |||
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Emre SEZGİN | |||
Dersi Verenler |
|
|||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Amacı | Dersin genel amacı; öğrencilerin karşılaşacağı elektrik ve elektronik devre elemanlarının tanıtılması ve devrelerin temel çalışma prensiplerini kavramalarını sağlayıp gerekli analiz ve tasarım kabiliyetlerini öğrenciye kazandırmaktır. |
|||
Dersin İçeriği | Dirençler, kondansatörler; bobinler, temel yarı iletken elemanlar; diyot, transistör ve diğer devre elemanlarının çeşitleri; temel ölçme ve ölçüm aletlerinin (voltmetre, ampermetre, ohmmetre vb.) kullanımı; iletken, yalıtkan, yarı iletken; doğru akım, alternatif akım, seri, paralel, karışık devreler ve ilgili kanunlar (akım, direnç, Ohm Kanunu, Kirchhoff Gerilim Kanunu, güç); sayı sistemleri, mantıksal kapı devreleri; Boolean matematiği (Boolean Kanunu, De Morgan Teoremi, Karnough Haritası); sayısal devre tasarımı; sayıcılar; elektrik kazalarına karşı korunma ve ilk yardım. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Elektrik devrelerinde kullanılan birim sistemlerini kavrar. |
2) Elektrik devre elemanlarını kullanır. |
3) Elektrik devrelerini analiz eder. |
4) Elektrik devrelerinin zaman içindeki davranışlarını analiz eder. |
5) Elektrik devrelerinde temel ölçme işlemlerini yapar. |
6) Elektrik devre analizinde bilgisayar benzetim araçlarını kullanır. |
7) |
8) |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğretim teknolojileri alt-alanlarını ve süreçlerinin bütünsel yapısını ve diğer ilgili alanlar ile ilişkisini açıklar.Öğretim teknolojileri ile bilişim teknolojileri veya bilgisayar bilimleri uygulamalarının bileşik yapısını açıklar. Alan ve ilgili alanlar kapsamında, bilimsel düşünmeye temel olan kavram ve uygulamaları açıklar. |
||||||
2 | Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini uygular.Bilişim teknolojileri ve bilgisayar bilimleri uygulamalarını etkili ve verimli bir öğrenme-öğretme çevresini oluşturmada işe koşar.Alan ve ilgili alanlar kapsamında verilen durumlarda, bilimsel düşünmeye temel olan bilimsel araştırma ve temel istatistiksel kavram ve uygulamaları işe koşar. |
||||||
3 | Öğretim teknolojileri ve ilgili alanların bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, öğrenme ve öğretme ile ilgili problemlerin karmaşık yapısını ortaya koyar. |
||||||
4 | Bilimsel bir bakış açısı ile alan veya ilgili alanlar kapsamında verilen problemlerin çözümü için plan geliştirme, planı uygulama ve sonuçları değerlendirir.İlgili durumlarda öğretim teknolojileri, bilgisayar bilimleri bileşeni temelinde yeni ürünler veya süreçler ortaya koyar. |
||||||
5 | Bağımsız çalışma becerilerinin ve sorumluluk alabilme yetisinin göstergesi olarak alanla ilgili bir problemin çözümü için bireysel bir öneri, bir ürün veya işlemler takımı geliştirir.Bireysel veya ekip olarak yapılan projelerde sorumluluk alma ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
||||||
6 | Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir.Öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürecek problem çözümünü uygular. |
||||||
7 | Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde yararlanması gereken yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilir.Yerel veya ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. |
||||||
8 | Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler.Alanın geleceğine ilişkin konularda stratejik görüş geliştirebilme ve görüş değerlendirir.Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır.Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratabilme ve sürdürür. |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Dersin Tanımı, Kapsamı, Gerekçesi, Önemi, Kural ve Gerekleri, Devre Analizi tanıtımı, Gerilim ve Akım, İdeal Temel Devre Elemanları, Güç ve Enerji | Ders kitabındaki ilgili konular. | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Gösterip Yaptırma Benzetim |
2 | Devre elemanları, Gerilim ve Akım Kaynakları, Ohm Yasası, Devre Modelinin Oluşturulması, Kirchhoff Yasası | Ders kitabındaki ilgili konular. | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Gösterip Yaptırma Benzetim |
3 | Dirençler, kondansatörler; bobinler, temel yarı iletken elemanlar; diyot, transistör ve diğer devre elemanlarının çeşitleri | Ders kitabındaki ilgili konular. | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Gösterip Yaptırma Benzetim |
4 | Temel ölçme ve ölçüm aletlerinin (voltmetre, ampermetre, ohmmetre vb.) kullanımı; | Ders kitabındaki ilgili konular. | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Gösterip Yaptırma Benzetim |
5 | İletken, yalıtkan, yarı iletken kavramları; | Ders kitabındaki ilgili konular. | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Gösterip Yaptırma Benzetim |
6 | Doğru akım, alternatif akım, seri, paralel, karışık devreler ve ilgili kanunlar (akım, direnç, ohm kanunu, kirchhoff gerilim kanunu, güç) | Ders kitabındaki ilgili konular. | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Gösterip Yaptırma Benzetim |
7 | Mantıksal kapı devreleri-I | Ders kitabındaki ilgili konular. | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Gösterip Yaptırma Benzetim |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık ve konuların gözden geçirilmesi | Yazılı Sınav |
9 | Mantıksal kapı devreleri-II | Ders kitabındaki ilgili konular. | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Gösterip Yaptırma Benzetim |
10 | Boolean matematiği (boolean kanunu, de morgan teoremi, Karnaugh haritası)-I | Ders kitabındaki ilgili konular. | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Gösterip Yaptırma Benzetim |
11 | Boolean matematiği (boolean kanunu, de morgan teoremi, Karnaugh haritası)-II | Ders kitabındaki ilgili konular. | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Gösterip Yaptırma Benzetim |
12 | Sayısal devre tasarımı-1 | Ders kitabındaki ilgili konular. | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Gösterip Yaptırma Benzetim |
13 | Sayısal devre tasarımı-2 | Ders kitabındaki ilgili konular. | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Gösterip Yaptırma Benzetim |
14 | Sayıcılar | Ders kitabındaki ilgili konular. | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Gösterip Yaptırma |
15 | Elektrik kazalarına karşı korunma ve ilk yardım | Ders kitabındaki ilgili konular. | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Gösterip Yaptırma |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık ve konuların gözden geçirilmesi | Yazılı Sınav |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |