DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Eğitimde Bilgi Teknolojileri | BTEZ 103 | 1 | 2 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe | |||
Dersin Seviyesi | Lisans | |||
Dersin Türü | Zorunlu | |||
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Emre SEZGİN | |||
Dersi Verenler |
|
|||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Amacı | Bu dersin genel amacı, bilgisayar sistemlerini oluşturan temel bileşenleri tanımak, işletim sistemlerini ve ofis paket programlarını etkili bir şekilde kullanmak ve bilgisayar sistemlerinde güvenlik kavramlarını açıklamaktır. |
|||
Dersin İçeriği | Bilişim teknolojileri ve bilgi-işlemsel düşünme; problem çözme kavramları ve yaklaşımları; algoritma ve akış şemaları; bilgisayar sistemleri; yazılım ve donanımla ilgili temel kavramlar; işletim sistemlerinin temelleri, güncel işletim sistemleri; dosya yönetimi; yardımcı programlar (üçüncü parti yazılımlar); kelime işlem programları; hesaplama/tablo/grafik programları; sunu programları; masaüstü yayıncılık; veri tabanı yönetim sistemleri; web tasarımı; eğitimde internet kullanımı; iletişim ve işbirliği teknolojileri; güvenli internet kullanımı; bilişim etiği ve telif hakları; bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki etkileri. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Bilgisayar sistemini oluşturan temel bileşenleri tanır. |
2) İşletim sistemlerini etkili bir biçimde kullanır ve yönetir. |
3) Kelime işlem programlarını etkin bir biçimde kullanır. |
4) Elektronik tablolama programlarını etkin bir biçimde kullanır. |
5) Sunum programlarını etkin bir biçimde kullanır. |
6) Tasarım programlarını etkin biçimde kullanır. |
7) Veritabanı programlarını etkin biçimde kullanır. |
8) |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğretim teknolojileri alt-alanlarını ve süreçlerinin bütünsel yapısını ve diğer ilgili alanlar ile ilişkisini açıklar.Öğretim teknolojileri ile bilişim teknolojileri veya bilgisayar bilimleri uygulamalarının bileşik yapısını açıklar. Alan ve ilgili alanlar kapsamında, bilimsel düşünmeye temel olan kavram ve uygulamaları açıklar. |
||||||
2 | Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini uygular.Bilişim teknolojileri ve bilgisayar bilimleri uygulamalarını etkili ve verimli bir öğrenme-öğretme çevresini oluşturmada işe koşar.Alan ve ilgili alanlar kapsamında verilen durumlarda, bilimsel düşünmeye temel olan bilimsel araştırma ve temel istatistiksel kavram ve uygulamaları işe koşar. |
||||||
3 | Öğretim teknolojileri ve ilgili alanların bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, öğrenme ve öğretme ile ilgili problemlerin karmaşık yapısını ortaya koyar. |
||||||
4 | Bilimsel bir bakış açısı ile alan veya ilgili alanlar kapsamında verilen problemlerin çözümü için plan geliştirme, planı uygulama ve sonuçları değerlendirir.İlgili durumlarda öğretim teknolojileri, bilgisayar bilimleri bileşeni temelinde yeni ürünler veya süreçler ortaya koyar. |
||||||
5 | Bağımsız çalışma becerilerinin ve sorumluluk alabilme yetisinin göstergesi olarak alanla ilgili bir problemin çözümü için bireysel bir öneri, bir ürün veya işlemler takımı geliştirir.Bireysel veya ekip olarak yapılan projelerde sorumluluk alma ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
||||||
6 | Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir.Öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürecek problem çözümünü uygular. |
||||||
7 | Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde yararlanması gereken yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilir.Yerel veya ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. |
||||||
8 | Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler.Alanın geleceğine ilişkin konularda stratejik görüş geliştirebilme ve görüş değerlendirir.Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır.Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratabilme ve sürdürür. |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Bilgisayar sistemlerinin temel elemanları: İşlemciler, giriş-çıkış birimleri, diğer çevre birimleri, kişisel bilgisayarların depolama birimleri. | Ders kitabındaki ilgili konular. | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Gösterip Yaptırma |
2 | Bilgisayar sistemlerinin temel elemanları: İşlemciler, giriş-çıkış birimleri, diğer çevre birimleri, kişisel bilgisayarların depolama birimleri. | Ders kitabındaki ilgili konular. | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Gösterip Yaptırma |
3 | Kişisel Bilgisayarlar, İşletim sistemlerinin kurulumu, özelleştirilmesi ve işletim sistemine yardımcı programlar (Internet tarayıcıları, mail programları vb.) | Ders kitabındaki ilgili konular. | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Gösterip Yaptırma |
4 | Sunucu bilgisayar işletim sistemleri ve bunların kişisel bilgisayarlardan farkları. Sunucu bilgisayar işletim sistemlerinin kurulumu ve yönetimi. | Ders kitabındaki ilgili konular. | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Gösterip Yaptırma |
5 | Kelime işlemci programları. | Ders kitabındaki ilgili konular. | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Gösterip Yaptırma |
6 | Kelime işlemci programlarının uygulamaları. | Ders kitabındaki ilgili konular. | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Gösterip Yaptırma |
7 | Tablolama programları. | Ders kitabındaki ilgili konular. | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık ve konuların gözden geçirilmesi | Yazılı Sınav |
9 | Tablolama programlarının uygulamaları. | Ders kitabındaki ilgili konular. | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Gösterip Yaptırma |
10 | Sunu programları. | Ders kitabındaki ilgili konular. | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Gösterip Yaptırma |
11 | Sunu programlarının uygulamaları. | Ders kitabındaki ilgili konular. | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Gösterip Yaptırma |
12 | Veritabanı programları. | Ders kitabındaki ilgili konular. | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Gösterip Yaptırma |
13 | Bilgisayar ve Internette güvenlik kavramı. Güvenlik amaçlı programların (virüs tarayıcılar, güvenlik duvarları, IDS, IPS, sistemlere yerleştirilmesi, ayarlarının yapılması. | Ders kitabındaki ilgili konular. | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Gösterip Yaptırma |
14 | Bilgisayar sistemleri ve etik kavramlar, bilişim hukuku alanında yapılan yasal düzenlemeler. | Ders kitabındaki ilgili konular. | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Gösterip Yaptırma |
15 | Web tasarımı; eğitimde internet kullanımı | Ders kitabındaki ilgili konular. | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Gösterip Yaptırma |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık ve konuların gözden geçirilmesi | Yazılı Sınav |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |