DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Bilişim ve Matematik | BTEZ 101 | 1 | 3 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe | |||
Dersin Seviyesi | Lisans | |||
Dersin Türü | Zorunlu | |||
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Mehmet TEKDAL | |||
Dersi Verenler |
|
|||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Amacı | Bilişim için matematik tekniklerini öğrenmek. |
|||
Dersin İçeriği | Önermeler ve mantık; kümeler; bağıntılar ve fonksiyonlar; Boole cebir ve modern mantık; bulanık mantık; sayılar teorisi; olasılık teorisi; ağaçlar ve hiyerarşi; matrisler; Graf Teorisi ve uygulamaları; algoritma analizi. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Matematik tekniklerinin Bilişim için önemini kavrar. |
2) Önermeler ve Mantık konusunda bilgi sahibi olur. |
3) Bağıntı ve Fonsiyon kullanım yöntemlerini bilişime uygular. |
4) Boole cebiri ve modern mantk kavramlarına hakim olur. |
5) Bulanık mantık, sayılar ve olasılık teorisi gibi temel kavaramlar hakkında bilgi sahibi olur. |
6) Ağaçlar ve hiyerarşi yapılarınını kullanma alanları ile ilgili uygulamalar yapar. |
7) Matrisler, graf teorisi ve algoritma analizi tekniklerini bilişimde kullanır. |
8) |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğretim teknolojileri alt-alanlarını ve süreçlerinin bütünsel yapısını ve diğer ilgili alanlar ile ilişkisini açıklar.Öğretim teknolojileri ile bilişim teknolojileri veya bilgisayar bilimleri uygulamalarının bileşik yapısını açıklar. Alan ve ilgili alanlar kapsamında, bilimsel düşünmeye temel olan kavram ve uygulamaları açıklar. |
X | |||||
2 | Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini uygular.Bilişim teknolojileri ve bilgisayar bilimleri uygulamalarını etkili ve verimli bir öğrenme-öğretme çevresini oluşturmada işe koşar.Alan ve ilgili alanlar kapsamında verilen durumlarda, bilimsel düşünmeye temel olan bilimsel araştırma ve temel istatistiksel kavram ve uygulamaları işe koşar. |
X | |||||
3 | Öğretim teknolojileri ve ilgili alanların bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, öğrenme ve öğretme ile ilgili problemlerin karmaşık yapısını ortaya koyar. |
X | |||||
4 | Bilimsel bir bakış açısı ile alan veya ilgili alanlar kapsamında verilen problemlerin çözümü için plan geliştirme, planı uygulama ve sonuçları değerlendirir.İlgili durumlarda öğretim teknolojileri, bilgisayar bilimleri bileşeni temelinde yeni ürünler veya süreçler ortaya koyar. |
X | |||||
5 | Bağımsız çalışma becerilerinin ve sorumluluk alabilme yetisinin göstergesi olarak alanla ilgili bir problemin çözümü için bireysel bir öneri, bir ürün veya işlemler takımı geliştirir.Bireysel veya ekip olarak yapılan projelerde sorumluluk alma ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
X | |||||
6 | Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir.Öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürecek problem çözümünü uygular. |
X | |||||
7 | Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde yararlanması gereken yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilir.Yerel veya ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. |
||||||
8 | Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler.Alanın geleceğine ilişkin konularda stratejik görüş geliştirebilme ve görüş değerlendirir.Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır.Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratabilme ve sürdürür. |
X |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Önermeler ve mantık | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Gösterip Yaptırma Örnek Olay Deney / Laboratuvar Problem Çözme Proje Temelli Öğrenme | |
2 | kümeler | Önceki konuların özeti | Anlatım Soru-Cevap Alıştırma ve Uygulama |
3 | bağıntılar ve fonksiyonlar | Önceki konuların özeti | Anlatım Soru-Cevap Gösteri Gösterip Yaptırma |
4 | Boole cebiri | Önceki konuların özeti | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama Grup Çalışması |
5 | modern mantık. | Önceki konuların özeti | Anlatım Soru-Cevap Alıştırma ve Uygulama Grup Çalışması |
6 | bulanık mantık. | Önceki konuların özeti | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
7 | Genel tekrar. | Önceki konuların özeti | Anlatım Soru-Cevap Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Yazılı Sınav | |
9 | sayılar teorisi. | Önceki konuların özeti | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
10 | olasılık teorisi | Önceki konuların özeti | Anlatım Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
11 | ağaçlar ve hiyerarşi | Önceki konuların özeti | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama Gösteri |
12 | matrisler | Önceki konuların özeti | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama Gösteri |
13 | Graf Teorisi ve uygulamaları | Önceki konuların özeti | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama Gösteri |
14 | algoritma | Önceki konuların özeti | Anlatım Tartışma |
15 | Genel tekrar. | Önceki konuların özeti | Anlatım Soru-Cevap Alıştırma ve Uygulama |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı Sınav |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |