DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
Algoritma Tasarımı ve Geliştirme BTEZ   102 2 2 3 5

Ön Koşul Dersleri
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Serkan DİNÇER
Dersi Verenler
Arş.Gör.Dr.Ethem EVLİCE1. Öğretim Grup:A
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Temel algoritma tekniklerini öğrenmek.
Dersin İçeriği
Algoritmanın problem çözme ve programlamadaki önemi; algoritma tasarlama teknikleri; akış diyagramları ve çalışma yöntemleri; algoritma ve akış şemalarının görselleştirilmesi; giriş/çıkış kavramları; temel veri tipleri; sabit ve değişkenler; operatörler ve işlem öncelikleri; karar yapıları; döngüler; fonksiyon kullanımı; problem çözümünde farklı algoritmaların uygulanabilirliği; arama ve sıralama algoritmaları; problem çözme ve algoritma tasarlamaya yönelik örnek uygulamalar; blok ve metin tabanlı programlama ortamları.

Dersin Öğrenme Kazanımları
1) Algoritmanın problem çözme ve programlamadaki önemi kavrar.
2) Algoritma tasarlama teknikleri konusunda bilgi sahibi olur.
3) Akış diyagramları ve çalışma yöntemlerini kavrar ve algoritmaya uygular.
4) Giriş/çıkış kavramları, temel veri tipleri ve değişkenler kavramlarına hakim olur.
5) Karar yapıları, döngüler ve fonksiyon gibi temel programlama kavramlarını kullanabilir.
6) Problem çözümünde farklı algoritmaları uygulayabilir.
7) Arama ve sıralama algoritmaları algoritmalarının çalışma mantığını kavrar.
8)
9)
10)
11)
12)
13)
14)
15)


DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI
NoTemel öğrenme KazanımlarıKatkı Düzeyi
12345
1
Öğretim teknolojileri alt-alanlarını ve süreçlerinin bütünsel yapısını ve diğer ilgili alanlar ile ilişkisini açıklar.Öğretim teknolojileri ile bilişim teknolojileri veya bilgisayar bilimleri uygulamalarının bileşik yapısını açıklar. Alan ve ilgili alanlar kapsamında, bilimsel düşünmeye temel olan kavram ve uygulamaları açıklar.
X
2
Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini uygular.Bilişim teknolojileri ve bilgisayar bilimleri uygulamalarını etkili ve verimli bir öğrenme-öğretme çevresini oluşturmada işe koşar.Alan ve ilgili alanlar kapsamında verilen durumlarda, bilimsel düşünmeye temel olan bilimsel araştırma ve temel istatistiksel kavram ve uygulamaları işe koşar.
X
3
Öğretim teknolojileri ve ilgili alanların bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, öğrenme ve öğretme ile ilgili problemlerin karmaşık yapısını ortaya koyar.
X
4
Bilimsel bir bakış açısı ile alan veya ilgili alanlar kapsamında verilen problemlerin çözümü için plan geliştirme, planı uygulama ve sonuçları değerlendirir.İlgili durumlarda öğretim teknolojileri, bilgisayar bilimleri bileşeni temelinde yeni ürünler veya süreçler ortaya koyar.
X
5
Bağımsız çalışma becerilerinin ve sorumluluk alabilme yetisinin göstergesi olarak alanla ilgili bir problemin çözümü için bireysel bir öneri, bir ürün veya işlemler takımı geliştirir.Bireysel veya ekip olarak yapılan projelerde sorumluluk alma ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
X
6
Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir.Öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürecek problem çözümünü uygular.
X
7
Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde yararlanması gereken yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilir.Yerel veya ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır.
X
8
Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler.Alanın geleceğine ilişkin konularda stratejik görüş geliştirebilme ve görüş değerlendirir.Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır.Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratabilme ve sürdürür.

DERS AKIŞI
HaftaKonularÖn Hazırlık Yöntem
1 Algoritmanın problem çözme ve programlamadaki önemi. Önceki konuların özeti Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Alıştırma ve Uygulama
Gösterip Yaptırma
Rol Oynama
Problem Çözme
2 Algoritma tasarlama teknikleri. Önceki konuların özeti Anlatım
Soru-Cevap
Gösterip Yaptırma
Problem Çözme
3 Akış diyagramları ve çalışma yöntemleri. Önceki konuların özeti Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Problem Çözme
4 algoritma ve akış şemalarının görselleştirilmesi. Önceki konuların özeti Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
5 Giriş/çıkış kavramları. Önceki konuların özeti Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Alıştırma ve Uygulama
Gösteri
6 Temel veri tipleri; sabit ve değişkenler. Önceki konuların özeti Anlatım
Soru-Cevap
Alıştırma ve Uygulama
7 Sınava hazırlık ve tekrar Önceki konuların özeti Anlatım
Soru-Cevap
Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Önceki konuların özeti Yazılı Sınav
9 Operatörler ve işlem öncelikleri; Önceki konuların özeti Anlatım
Tartışma
Alıştırma ve Uygulama
10 karar yapıları ve döngüler; Önceki konuların özeti Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Alıştırma ve Uygulama
11 Fonksiyon kullanımı. Önceki konuların özeti Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Alıştırma ve Uygulama
12 Problem çözümünde farklı algoritmaların uygulanabilirliği; Önceki konuların özeti Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
13 Arama ve sıralama algoritmaları; Önceki konuların özeti Anlatım
Tartışma
Alıştırma ve Uygulama
14 Problem çözme ve algoritma tasarlamaya yönelik örnek uygulamalar; Önceki konuların özeti Anlatım
Soru-Cevap
Alıştırma ve Uygulama
15 Blok ve metin tabanlı programlama ortamları. Önceki konuların özeti Anlatım
Soru-Cevap
Alıştırma ve Uygulama
16-17 Yarıyıl Sonu Sınavları x Yazılı Sınav

KAYNAKLAR
Ders Notu
Diğer Kaynaklar