DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
Maket Yapım Teknikleri MIM   229 3 2 2 3

Ön Koşul Dersleri
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. Ahmet KOÇHAN
Dersi Verenler
Öğr. Gör.Dr.AHMET KOÇHAN1. Öğretim Grup:A
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Mimari bir ürünün 3 boyutlu anlatımı aşamasında; farklı malzeme, yöntem ve tekniklerle sunum zenginliğini artırırken, yeni tasarımlar kurgulamak.
Dersin İçeriği
Mimari bir ürünün 3 boyutlu anlatımı aşamasında; maket yapımı, farklı maket sunum ve teknikleri konularında öğrenci bilgilendirilir ve uygulamaları yapılır. Maket sunum yöntem ve tekniklerinin teorik bilgi altyapısı oluşturulduktan sonra, seçilen bir mimari yapının maketi üzerinde farklı yöntem ve teknikler sınanır. Seçilen mimari ürünün, maket yapım sürecinde; proje analizi, malzeme seçimi, topografya analizi ve arazi maketi, iç mekan, merdiven, çatı, kapı, pencere vb yapı elemanlarının ifade edilmesi, çeşitli malzeme ve el aletlerinin kullanımı bireysel ya da grup çalışmalarla uygulaması yapılır.

Dersin Öğrenme Kazanımları
1) Üç boyutlu anlatımda teknik bilgiyle, el becerisini geliştirme, tasarımı 3. boyutta estetik düşünceyle buluşturma ve entellektüel bir sunum hazırlayabilmek.
2) Bir grup içerisinde uyumlu çalışabilme başarısı kazanma ve toplu karar verebilme özgüveni kazanılması.
3) Tasarımın her aşamasında üç boyutlu hayal gücünün geliştirilmesi ve tasarımın temel ilkelerinin üç boyutlu yorumlanabilmesi.
4) Farklı maket yapım tekniklerini, değişik malzeme ve kendine özgü sunumlarla ortaya koyarken, tasarım sürecinin her aşamasını üç boyutlu biçimlerle ifade edebilme
5) Farklı maket malzemelerini tanımak, kendi yöntemlerini geliştirirken, analiz ve sentezlerle doğru sonucu yorumlayabilme.
6) Mimari tasarımda, iç ve dış mekanların kompozisyonunun donatılarıyla uyumu aşamasında üç boyutlu görsel algı oluşturmak, farklı alternatifler üreterek doğru sonucun yorumlanması ve sunma becerisi kazanma.
7) Farklı bilgiler içerisinden doğrunun, deneysel çalışmalarla analiz ve sentez edilerek seçilebilmesi, sonuç ürünün doğru malzemelerle en iyi biçimde sunulması.
8)
9)
10)
11)
12)
13)
14)
15)