DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Maket Yapım Teknikleri | MIM 229 | 3 | 2 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
|||
Dersin Seviyesi | Lisans | |||
Dersin Türü | Seçmeli | |||
Dersin Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. Ahmet KOÇHAN | |||
Dersi Verenler |
|
|||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Amacı | Mimari bir ürünün 3 boyutlu anlatımı aşamasında; farklı malzeme, yöntem ve tekniklerle sunum zenginliğini artırırken, yeni tasarımlar kurgulamak. |
|||
Dersin İçeriği | Mimari bir ürünün 3 boyutlu anlatımı aşamasında; maket yapımı, farklı maket sunum ve teknikleri konularında öğrenci bilgilendirilir ve uygulamaları yapılır. Maket sunum yöntem ve tekniklerinin teorik bilgi altyapısı oluşturulduktan sonra, seçilen bir mimari yapının maketi üzerinde farklı yöntem ve teknikler sınanır. Seçilen mimari ürünün, maket yapım sürecinde; proje analizi, malzeme seçimi, topografya analizi ve arazi maketi, iç mekan, merdiven, çatı, kapı, pencere vb yapı elemanlarının ifade edilmesi, çeşitli malzeme ve el aletlerinin kullanımı bireysel ya da grup çalışmalarla uygulaması yapılır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Üç boyutlu anlatımda teknik bilgiyle, el becerisini geliştirme, tasarımı 3. boyutta estetik düşünceyle buluşturma ve entellektüel bir sunum hazırlayabilmek. |
2) Bir grup içerisinde uyumlu çalışabilme başarısı kazanma ve toplu karar verebilme özgüveni kazanılması. |
3) Tasarımın her aşamasında üç boyutlu hayal gücünün geliştirilmesi ve tasarımın temel ilkelerinin üç boyutlu yorumlanabilmesi. |
4) Farklı maket yapım tekniklerini, değişik malzeme ve kendine özgü sunumlarla ortaya koyarken, tasarım sürecinin her aşamasını üç boyutlu biçimlerle ifade edebilme |
5) Farklı maket malzemelerini tanımak, kendi yöntemlerini geliştirirken, analiz ve sentezlerle doğru sonucu yorumlayabilme. |
6) Mimari tasarımda, iç ve dış mekanların kompozisyonunun donatılarıyla uyumu aşamasında üç boyutlu görsel algı oluşturmak, farklı alternatifler üreterek doğru sonucun yorumlanması ve sunma becerisi kazanma. |
7) Farklı bilgiler içerisinden doğrunun, deneysel çalışmalarla analiz ve sentez edilerek seçilebilmesi, sonuç ürünün doğru malzemelerle en iyi biçimde sunulması. |
8) |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |