DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklama. |
||||||
2 | Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilme. |
||||||
3 | Ekonomide devletin rolü, para ve maliye politikaları, merkez bankası ve piyasa yapısını tanımlayabilme. |
||||||
4 | Küresel ekonominin doğurduğu fayda ve maliyetleri algılayabilme. |
||||||
5 | Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretebilme. |
||||||
6 | Kantitatif ve niteliksel teknikleri kullanarak model kurma, çözme ve yorumlama. |
||||||
7 | İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanma. |
||||||
8 | Bilgisayar programlarını kullanma, sentez yapabilme, ve hazırlanan bilgiyi etkin sunabilme. |
||||||
9 | İktisadi analiz yöntemlerini uygulama. |
||||||
10 | Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, yorumlama, değerlendirme ve sentez yapma becerisi elde edinebilmek. |
||||||
11 | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma. |
||||||
12 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini geliştirebilme. |
||||||
13 | Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma. |
||||||
14 | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma. |
||||||
15 | İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlama ve yorumlama; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade etme. |
||||||
16 | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirme ve uygulama. |
||||||
17 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanıma ve uygulama. |