DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
History of Economics | ECOZ 206 | 4 | 2 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | İngilizce | |||
Dersin Seviyesi | Lisans | |||
Dersin Türü | Zorunlu | |||
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Tolga KABAŞ | |||
Dersi Verenler |
|
|||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Amacı | İktisat biliminin tarihsel gelişimini ve evrimini anlatma. |
|||
Dersin İçeriği | İktisat bilimine katkıda bulunmuş büyük insanlar ve önemli düşünce okulları anlatılacaktır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Klasik okulun özelliklerini ve temsilcilerini anlatır |
2) Marjinalizm akımının önemini açıklar |
3) Neoklasik okulun özelliklerini ve temsilcilerini anlatır |
4) Keynezyen devrimi ve önemini anlatır |
5) Milton Friedman'ın para politikasıyla ilgili görüşlerini açıklar |
6) İktisadi Düşünce Okullarını (Klasik okul, Neoklasik okul, Keynezyen okul ve Monetarist okul) karşılaştırır |
7) |
8) |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklama. |
||||||
2 | Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilme. |
||||||
3 | Ekonomide devletin rolü, para ve maliye politikaları, merkez bankası ve piyasa yapısını tanımlayabilme. |
||||||
4 | Küresel ekonominin doğurduğu fayda ve maliyetleri algılayabilme. |
||||||
5 | Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretebilme. |
||||||
6 | Kantitatif ve niteliksel teknikleri kullanarak model kurma, çözme ve yorumlama. |
||||||
7 | İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanma. |
||||||
8 | Bilgisayar programlarını kullanma, sentez yapabilme, ve hazırlanan bilgiyi etkin sunabilme. |
||||||
9 | İktisadi analiz yöntemlerini uygulama. |
||||||
10 | Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, yorumlama, değerlendirme ve sentez yapma becerisi elde edinebilmek. |
||||||
11 | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma. |
||||||
12 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini geliştirebilme. |
||||||
13 | Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma. |
||||||
14 | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma. |
||||||
15 | İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlama ve yorumlama; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade etme. |
||||||
16 | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirme ve uygulama. |
||||||
17 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanıma ve uygulama. |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Derse Giriş | Kaynak Okuma | Anlatım Tartışma |
2 | Herşey Adam'la Başladı | Kaynak Okuma | Anlatım Tartışma |
3 | Fransız Bağlantısı: Laissez Faire İleri | Kaynak Okuma | Anlatım Tartışma |
4 | Dine Saygısız Malthus Yeni Zenginlik Modeline Meydan Okuyor | Kaynak Okuma | Anlatım Tartışma |
5 | Hünerli Ricardo İktisadı Tehlikeli Bir Yola Sokuyor | Kaynak Okuma | Anlatım Tartışma |
6 | Çevreyi Mill'leyelim: John Stuart Mill ve Sosyalistler Ütopya Peşinde | Kaynak Okuma | Anlatım Tartışma |
7 | Marx Çılgınlığı İktisat Bilimini Bir Karanlık Çağa Hapsediyor | Kaynak Okuma | Anlatım Tartışma |
8 | Ara Sınav | Anlatılan Konuların Ders Notları ve Kaynaklardan Tekrar Edilmesi | Yazılı Sınav |
9 | Tuna'nın Sürprizleri: Menger ve Avusturyalılar Akıntıyı Tersine Çeviriyorlar | Kaynak Okuma | Anlatım Tartışma |
10 | Askeri Mareşal Yapmak: Bilimsel İktisat Rüştünü Kazanıyor | Kaynak Okuma | Anlatım Tartışma |
11 | Batıya Git Delikanlı: Amerikalılar İktisattaki Bölüşüm Sorununu Çözüyorlar | Kaynak Okuma | Anlatım Tartışma |
12 | Gösterişçi Veblen Protestan Weber'e Karşı | Kaynak Okuma | Anlatım Tartışma |
13 | Keynez İsyanı: Kapitalizm Kendisine Yönelik En Büyük Meydan Okumayla Karşı Karşıya | Kaynak Okuma | Anlatım Tartışma |
14 | Samuelson ve Modern İktisat | Kaynak Okuma | Anlatım Tartışma |
15 | Milton'un Cenneti: Friedman Parasal Bir Karşı Devrime Öncülük Ediyor | Kaynak Okuma | Anlatım Tartışma |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatılan Konuların Ders Notları ve Kaynaklardan Tekrar Edilmesi | Yazılı Sınav |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |