DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
Moda ve Giysi Tarihi MDT   127 1 2 2 3

Ön Koşul Dersleri
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Önlisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. Selda ARAS
Dersi Verenler
Öğr. Gör.BERRİN AVCILAR1. Öğretim Grup:A
AYHAN ASLAN2. Öğretim Grup:A
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bir dönemin kültürel, sosyal ve sanatsal yapısını anlama yönünde 20.yüzyılın başlarına kadar gelen süreçte primitivf kültürlerden bu yana ortaya çıkan giysi tarihine ilişkin temel terminolojinin ve formların anlaşılmasının sağlanması. Tasarım pratiği ile tarihsel araştırmanın önemini ortaya koyarak modadaki sosyolojik ve kültürel analizler hakkında eleştirel bir farkındalık yaratmak
Dersin İçeriği
Moda kavramlarının anlatılması, modanın kapsamı, evreleri,Bu derste tarihsel giysinin temel terminolojisi ve formları primitif dönemden 20. yüzyılın başlarına kadar tasarım pratiğinin tarihsel araştırma ile kullanımının öneminin farkında olarak ele alınır.

Dersin Öğrenme Kazanımları
1) Moda kavramlarını ( Moda, anti moda, demode, unisex, haute couture, vb.) tanımlayabilir. Kültürel ve toplumsal kimlik anlayışında modanın rolünü açıklayabilir.
2) Giyim ve aksesuarlarının Kültürel değerler açısından karşılaştırılmasını yapabilir Modanın kapsamı, moda sürecinin evreleri, moda kuramları, moda döngüsü, ve moda süreci konularını açıklayabilir.
3) Kıyafetleri moda , kültür ve kişilik değerleri açısından ilişkilendirebilir. Kişilik geliştirmede ve imaj oluşturmada modanın rolünü açıklayabilir.
4) Toplumsal kimlik oluşturmada ve kıyafetin rolünü açıklayabilir. Giysilerin tarihi süreçte gelişen yapısal formlarını tanımlayabilir.
5) Toplumsal kimlik oluşturmada ve kıyafetin rolünü açıklayabilir. Giysilerin tarihi süreçte gelişen yapısal formlarını tanımlayabilir.
6) Kültürel etkileşim, cinsel kimlik, sınıf, statü açısından moda kavramını ilişkilendirebilir. Modada görünürlülük ( öncüler moda dışılar) olgusunu açıklayabilir, modanın tükenmesi konusunda yorumlar yapabilir.
7) Kültürel etkileşim, cinsel kimlik, sınıf, statü açısından moda kavramını ilişkilendirebilir. Modada görünürlülük ( öncüler moda dışılar) olgusunu açıklayabilir, modanın tükenmesi konusunda yorumlar yapabilir.
8) ara sınav
9) Öğrenciler primitif kültürlerden başlayarak 20. Yüzyılın başlarına kadar olan dönemde hem global hem de yerel ölçekte tarihi giysiler hakkında temel terminolojileri tanımlayabilecektir
10) Öğrenciler giysilerdeki tarihsel değişimler ve gelişmeler hakkında bilgi toplayabileceklerdir.
11) Öğrenciler tarihsel giysileri farklı sosyal, eleştirel, politik ve tarihsel bakış açıları ile değerlendirebileceklerdir.
12) Öğrenciler giysi tarihini değiştiren önemli ikon figürleri, değişen siluetleri tanımlayabileceklerdir.
13) Öğrenciler kendi kültürel giysi formlarımızın ulusal ve folklorik öğeleri hakkında bilgi sahibi olabileceklerdir.
14) Osmanlı Hanedanın Stili (1299/1923):Osmanlı İmparatorluğu ve Batılılaşma Dönemini bilir.
15) Aydınlanma Dönemi: Fransız İhtilali Ampir, directoire dönemini tanır.