DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
Uluslararası Pazarlama BAC   425 7 3 3 4

Ön Koşul Dersleri
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Murat İsmet HASEKİ
Dersi Verenler
Arş.Gör.Dr.Merve BOZDEMİR1. Öğretim Grup:A
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilerin uluslararası pazarlama alanındaki kavram ve kurumları irdelemelerine, küresel pazarlardaki uygulamaların teorik temellerini öğrenebilmelerine yol göstermektir.
Dersin İçeriği
Bu ders uluslararası pazarlamanın tanımı ve kapsamı, uluslararası pazarlama çevresi, uluslararası pazarlamada ürün, fiyat, dağıtım, tutundurma, uluslararası pazara giriş stratejileri ile ilgili konuları içermektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları
1) Küresel pazarları ve küresel pazar aktörlerini tanımlayabilir.
2) Küresel pazarlama teorilerini tanımlayabilir.
3) Küresel pazar fırsatlarını analiz edebilir.
4) Küresel pazarlama stratejileri geliştirebilme yeteneği elde eder.
5) Küresel pazarlama programları gerçekleştirmede karşılaşılan sorunları tespit edebilir ve çözüm yollarını araştırabilir.
6) Uluslararası pazar araştırmasında toplanacak bilgileri ve araştırma türlerini kavrar.
7) İhracata uygun ürün geliştirmeyi ve uluslararası pazarlama stratejilerini değerlendirebilir.
8) İhracatta kullanılan sigorta, gümrük, lojistik ve banka işlemleri ile ilgili bilgi sahibi olur.
9) Yabancı pazarlarda ürün lansmanı yaparken dikkate alınacak değişkenleri tanımlayabilir.
10)
11)
12)
13)
14)
15)