DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Metal Madenciliği | MDS 204 | 4 | 1 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Önlisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. Cemaliye ŞEFLEK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders kapsamında, öğrencilere metalik cevherlerin zenginleştirme yöntemleri hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Demir, bakır, kurşun-çinko, krom, mangan, altın-gümüş, nikel, platin, cıva, arsenik, antimuan, nadir toprak elementleri, uranyum, alüminyum zenginleştirilmesi. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Metalik madenleri tanımı ve sınıflamasının yapar |
2) Metalik madenlerin oluşum koşulları hakkında bilgi sahibi olur. |
3) Metalik madenlerin fiziksel özellikleri hakkında bilgi sahibi olur. |
4) Metalik madenlerin kullanım alanı hakkında bilgi sahibi olur. |
5) Metalik madenlerin zenginleştirme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. |
6) Metalik madenlerin zenginleştirme ekipmanları hakkında bilgi sahibi olur. |
7) |
8) |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Madencilik alanında yeterli bilgiye sahip olma; bu alanda edindiği bilgileri uygulamalarda kullanabilir. |
||||||
2 | İş sağlığı ve güvenliği ilkelerini ve yöntemlerini kavrar. |
||||||
3 | Madencilik alanındaki problemleri bilimsel veriler yardımıyla tanımlar,modelleme ve çözüm becerisi kazanır. |
||||||
4 | Maden alanında temel ölçüm tekniklerini açıklayabilir ve kullanır. |
||||||
5 | Madenlerin bulunması, çıkartılması ve zenginleştirilmesi safhalarında kullanılan teknolojik yöntemleri açıklar. |
||||||
6 | Madencilik uygulamalarında gerekli araçları seçer ve kullanır. |
||||||
7 | Temel Madencilik alanındaki güncel teknikleri ve araçları laboratuar derslerinde etkin olarak kullanır. |
||||||
8 | Mineraller ve cevherlerin ayırt edici özelliklerini deney yaparak kavrar ve bulduğu sonuçları raporlar ve topluluk karşısında sunar |
||||||
9 | Temel bilgisayar kullanımı ve bilgisayarı etkin kullanarak teknik çizimleri madencilik alanında kullanır. |
||||||
10 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarla çalışma becerisi elde eder. |
||||||
11 | Alanında karşılaştığı problemleri bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir ve çözebilir. |
||||||
12 | Bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve kendini sürekli geliştirir. |
||||||
13 | Kazanmış olduğu bilgi ve tecrübelerin ışığında veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır |
||||||
14 | Etkin sözlü ve yazılı iletişim kurar; orta-ileri düzeyde en az bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanır. |
||||||
15 | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
||||||
16 | Mesleki ve etik sorumluluk anlayışına sahip olur. |
||||||
17 | Maden işletmesinde meydana gelebilecek olayların hukuksal sonuçları konusunda yeterli bilgiye sahip olur. |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Giriş, Demir üretimi ve kullanım alanları | Konuyla ilgili kaynakları okuma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
2 | Kromit üretimi ve kullanım alanları | Konuyla ilgili kaynakları okuma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
3 | Mangan üretimi ve kullanım alanları | Konuyla ilgili kaynakları okuma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
4 | Civa, Antimuan ve Arsenik üretimi ve kullanım alanları | Konuyla ilgili kaynakları okuma | Anlatım |
5 | Kurşun üretimi ve kullanım alanları | Konuyla ilgili kaynakları okuma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
6 | Çinko üretimi ve kullanım alanları | Konuyla ilgili kaynakları okuma | Anlatım |
7 | Bakır üretimi ve kullanım alanları | Konuyla ilgili kaynakları okuma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ara sınava hazırlık | Yazılı Sınav |
9 | Aleminyum üretimi ve kullanım alanları | Konuyla ilgili kaynakları okuma | Anlatım |
10 | Uranyum üretimi ve kullanım alanları | Konuyla ilgili kaynakları okuma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
11 | Altın üretimi ve kullanım alanları | Konuyla ilgili kaynakları okuma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
12 | Gümüş üretimi ve kullanım alanları | Konuyla ilgili kaynakları okuma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
13 | Nikel ve kobalt üretimi ve kullanım alanları | Konuyla ilgili kaynakları okuma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
14 | Nadir toprak elementleri üretimi ve kullanım alanları | Konuyla ilgili kaynakları okuma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
15 | platin üretimi ve kullanım alanları, ödev teslimi | Konuyla ilgili kaynakları okuma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına hazırlık | Yazılı Sınav |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | Metalik Cevherleri Zenginleştirme Yöntemleri Ders Notları, Prof. Dr. Oktay Bayat, 2011 (basılmamış). |
Diğer Kaynaklar | Çilingir, Y. (1990). Metalik cevherler ve zenginleştirme yöntemleri, DEÜ Müh.-Mim. Fak., MM/MAD-90 EY 198, İzmir. Weiss, N.L. (1985). Mineral Processing Handbook, Vol. 1-2, Published by SME, ISBN:0-89520-433-6, New York. Svoboda, J. (1987). Magnetic Methods for the Treatment of Minerals, Elsevier Sci., New York "MADENCİLİK ÖZEL İHTİSAS KOMİSYONU METAL MADENLER ALT KOMİSYONU BAKIR CEVHERİ VE PİRİT ÇALIŞMA GRUBU RAPORU, eylül 1996 " TMMOB maden mühendisleri odası, nikel raporu, kasım 2012 Aybars GÜVEN, Özgenur KAHVECİOĞLU, Güldem KARTAL, Servet TİMUR, Metallerin Çevresel Etkileri, İTÜ Metalurji ve Malzeme Mühendisliği Bölümü |