DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Bilgisayar Destekli Proje Iı | ETS 204 | 4 | 1 | 1.5 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
Dersin Seviyesi | Önlisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. Çağlar CENGİZLER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin; AutoCAD programını kullanarak katı modelleme yapabilmesi, aydınlatma ve kuvvet olarak elektrik projeleri çizebilmesidir. Ayrıca çizgi tipi oluşturma, çoklu çizgi tipi oluşturma, sembol kütüphanesi oluşturma, Office programları ile ilişkili tablo ve metinlerden oluşan veri alışverişi yapma, sorgulama yapma, ölçekli çizim çıktısı üretme, çizim çıktılarını katlama ve proje dosyası hazırlayıp teknik iletişim aracı olarak kullanma yeterliğini kazanmasıdır. |
Dersin İçeriği | AutoCAD ile üç boyutlu yüzey ve katı modelleme, çizgi tipi, sembol kütüphanesi gibi önemli özelleştirmeler, iki ve üç boyutlu olarak ölçekli elektrik projeleri çizme, Office programları ile ilişkili veri alışverişi, ölçekli çıktıların organizasyonu ve teknik iletişim aracı olarak kullanılması. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Bilgisayar Destekli Tasarım Programını kullanarak gelişmiş yüzey modelleme yapabilme. |
2) Bilgisayar Destekli Tasarım Programını kullanarak katı modelleme yapabilme. |
3) Yüzey modelleme ile katı modellemeyi karşılaştırabilme. |
4) Bilgisayar Destekli Tasarımda özelleştirme örnekleri verebilme. |
5) Bilgisayar Destekli Tasarım Programı sembol kütüphanesi oluşturabilme ve etkin kullanabilme. |
6) Bilgisayar ortamında öğrendiği komutları bütün mesleki çizimlerde de kullanabilme. |
7) Elektrik projesi hazırlama ön bilgilerini bilgisayarda çizilecek projelerde kullanabilme. |
8) Office programları ile AutoCAD programı arasında ilişkili veri transferini açıklayabilme ve kullanma. |
9) Gelişmeleri izleyerek proje çıktılarını teknik iletişimin temel aracı olarak kullanabilme. |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |