DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Psikoloji | EBL 113 | 1 | 2 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe | |||
Dersin Seviyesi | Lisans | |||
Dersin Türü | Zorunlu | |||
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Sunay FIRAT | |||
Dersi Verenler |
|
|||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Amacı | Öğrencilerin psikolojinin temel kavram ve kuramlarını anlamalarına, insanın davranışı ve gelişimini öğrenmelerine katkıda bulunmaktır. |
|||
Dersin İçeriği | Psikoloji bilimi ve kuramlar, bilimsel yöntemler, duyum ve algı, öğrenme, bellek, zeka, bağlanma, dil gelişimi, bilişsel gelişim, sosyal gelişim, çocuk istismarı ve ihmali, psikopatoloji, sosyal psikoloji. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Öğrenci psikolojinin alanları ve psikolojik yaklaşımları öğrenir |
2) Öğrenci duyum ve algının tanımlarını bilir, önemini kavrar |
3) Öğrenciler belleğin tanımı, İşleyişi ve aşamalarını bilir. |
4) Öğrenciler kişiliğin tanımı ve kişilik kuramlarını bilir. |
5) Öğrenciler savunma mekanizmasının tanımını ve nasıl işlediğini bilir. |
6) Öğrenciler öğrenme kuramlarını bilir. |
7) |
8) |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleki yasa ve yönetmelikler çerçevesinde ebenin rol ve sorumluluklarını açıklar. |
||||||
2 | Kadın ve üreme sağlığına ilişkin temel kavramları, ulusal ve uluslararası sağlık göstergelerini açıklar. |
||||||
3 | Anne sağlığının önemini kavrar. |
||||||
4 | Kadın ve erkek üreme organları anatomisi ve fizyolojisini açıklar. |
||||||
5 | İntrauterin dönemden başlayarak, anne, yenidoğan ve ailesinin fiziksel, psikolojik ve sosyal sağlığının korunması, sürdürülmesi, geliştirmesine yönelik bakım gereksinimlerini karşılar. |
||||||
6 | Prekonsepsional dönem, gebelik ve doğum öncesi süreçte gebeye/çifte genetik danışmanlık yapar. |
||||||
7 | Doğum eyleminde gebe ve ailesinin bakım gereksinimlerini karşılar. |
||||||
8 | Doğum sonu dönemde normal loğusa, yeni doğan ve ailenin bakım gereksinimlerini karşılar. |
||||||
9 | Temel sağlık göstergelerini iyileştirmeyi hedefleyip, anne-bebek sağlığını korumaya ve yükseltmeye yönelik hizmet verir. |
||||||
10 | Kadında görülen jinekolojik sorunlara yönelik, gerekli bakım ve girişimlerini planlar, uygular ve bu konuda sağlık eğitimi yapar. |
||||||
11 | Tüm yaşam evrelerinde kadının bakım gereksinimlerini karşılar. |
||||||
12 | Mesleki rol ve sorumluluklarının bilincinde ebelik hizmetlerinin planlanması, örgütlenmesi, yürütülmesi, değerlendirilmesi ve koordinasyonu için yönetim aktivitelerini kullanır. |
||||||
13 | Sağlık uygulamalarını kendi yaşamına aktarır. |
||||||
14 | Bilgisayar ve bilişim teknolojisini kullanır. |
||||||
15 | Sağlıklı/hasta birey ve ekip üyeleri ile etkin iletişim becerilerini kullanarak iletişim kurar. |
||||||
16 | İletişim sağlayabilecek düzeyde yabancı dil bilir. |
||||||
17 | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
||||||
18 | Temel sağlık hizmetleri doğrultusunda gebelik öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonrası süreçlerde kadın, gebe, anne ve yenidoğanı etik değerlerle, ailesi ve yaşadığı toplum içinde bütüncül ve insancıl bir anlayışla ele alır. |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Psikoloji Biliminin tarihçesi, süreç içerisinde değişen tanımları ve modern psikolojinin tanımı, | Okuma, araştırma | Anlatım Tartışma |
2 | Psikolojinin alanları, Deneysel Psikoloji, Fizyolojik Psikoloji, Gelişimsel Psikoloji, Kişilik Psikolojisi, Sosyal Psikoloji, | Okuma, araştırma | Anlatım Tartışma |
3 | Bilişsel Psikoloji, Klinik ve danışmanlık Psikolojisi, Okul ve Eğitim Psikolojisi, Endüstri Psikolojisi, Yeni Gelişen Psikoloji Alanları. | Okuma, araştırma | Anlatım Tartışma |
4 | Psikolojik Yaklaşımlar, Nörobiyolojik Yaklaşım, Davranışsal Yaklaşım, Bilişsel Yaklaşım, Psikoanalitik Yaklaşım, Fenomenolojik Yaklaşım. | Okuma, araştırma | Anlatım Tartışma |
5 | Algılama ve Yaşantı Arasındaki İlişki | Okuma, araştırma | Anlatım Tartışma |
6 | Algı Yanılmaları ve Halüsinasyon Arasındaki Farklar, Örneklerle Açıklama, | Okuma, araştırma | Anlatım Tartışma |
7 | Bellek | Okuma, araştırma | Anlatım Tartışma |
8 | Ara Sınav | Okuma, araştırma | Yazılı Sınav |
9 | Belleğin Türleri | Okuma, araştırma | Anlatım Tartışma |
10 | Kişilik nedir | Okuma, araştırma | Anlatım Tartışma |
11 | Savunma mekanizmaları | Okuma, araştırma | Anlatım Tartışma |
12 | Savunma mekanizmaları | Okuma, araştırma | Anlatım Tartışma |
13 | Ericson ve psikososyal kuramı, temel kavramları | Okuma, araştırma | Anlatım Tartışma |
14 | Eriksonun Psiko sosyal kuramının aşamaları | Okuma, araştırma | Anlatım Tartışma |
15 | Öğrenme kuramları ve eleştirisi | Okuma, araştırma | Anlatım Tartışma |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma, araştırma | Yazılı Sınav |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |