DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
İllüstrasyon 4 | GRS 417 | 7 | 2 | 2.5 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
|||
Dersin Seviyesi | Lisans | |||
Dersin Türü | Seçmeli | |||
Dersin Koordinatörü | Öğr. Gör. Aşkın ŞEN GÖK | |||
Dersi Verenler |
|
|||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Amacı | Bu derste öğrenciye illüstrasyonun grafik endüstrisinde nasıl yer aldığı konuları üzerinde durulur. Öğrenciye yetişkinlere yönelik kitap tasarımları ve ambalaj üzeri illüstrasyonları ile ilgili projeler verilir. Amaç illüstrasyonun profesyonel grafik ürünler üzerinde nasıl kullanılabileceğini ve yayın sektöründe illüstrasyonun nasıl kullanılabileceğini öğretmektir. Manuel ve dijital yöntemler kullanılır |
|||
Dersin İçeriği | Teorik araştırma ve sunum çalışmaları. Malzemeyi tanıma ve çizim egzersizleri, araştırmalar. Alana yönelik özel illüstrasyon çalışmaları. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Yayın ve ambalaj üzeri illüstrasyonlar hakkında bilgi ve deneyim sahibi olur. |
2) Rengi yetkin bir biçimde kullanabilir. |
3) Resimleme ve tipografi kullanımı hakkında deneyim sahibi olur. |
4) İllüstrasyonun spesifik alanları ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olur. |
5) |
6) |
7) |
8) |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sanat ve Tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanıma. |
||||||
2 | Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları tanıma. |
||||||
3 | Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğelerini tanımlama. |
||||||
4 | Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yenilikleri takip etme ve değerlendirme. |
||||||
5 | Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanma. |
||||||
6 | Sanat ve tasarımın temel ölçütlerini kullanarak, görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlama. |
||||||
7 | Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanma. |
||||||
8 | Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve tekniklerini kullanma. |
||||||
9 | Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili kullanma. |
||||||
10 | Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanma. |
||||||
11 | Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma. |
||||||
12 | Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma. |
||||||
13 | Zamanı verimli kullanarak, planlı, titiz ve disiplinli değerlendirme. |
||||||
14 | Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. |
||||||
15 | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olma. |
||||||
16 | Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurma. |
||||||
17 | Çevreyi koruma, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterme. |
||||||
18 | Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt etme. |
||||||
19 | Dilini doğru yazma, kullanma ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterme. |
||||||
20 | işlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratma. |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Illüstrasyon alanları ile ilgili anlatım ve malzeme bilgisi verilmesi. | Örnek Uygulama Araştırma | Alıştırma ve Uygulama Beyin Fırtınası Proje / Tasarım |
2 | Yetişkinlere yönelik bir roman için siyah beyaz illüstrasyonlar yapılması. | Eskiz Çalışmaları | Alıştırma ve Uygulama Beyin Fırtınası Proje / Tasarım |
3 | Tekniğe karar verme ve eskizlerin değerlendirilmesi. | Eskiz Çalışmaları | Alıştırma ve Uygulama Beyin Fırtınası Proje / Tasarım |
4 | İllüstrasyon çalışmasına geçiş | Eskiz Çalışmaları | Alıştırma ve Uygulama Beyin Fırtınası Proje / Tasarım |
5 | Orijinal çalışmayı yürütme süreci | Tasarım Çalışmaları | Alıştırma ve Uygulama Beyin Fırtınası Proje / Tasarım |
6 | Orijinal çalışmayı yürütme sürecine devam | Tasarım Çalışmaları | Alıştırma ve Uygulama Beyin Fırtınası Proje / Tasarım |
7 | Orijinal çalışmayı değerlendirme | Tasarım Çalışmaları | Alıştırma ve Uygulama Beyin Fırtınası Proje / Tasarım |
8 | Ara Sınav | Sunum Hazırlıkları | Alıştırma ve Uygulama Beyin Fırtınası Proje / Tasarım |
9 | Ambalaj illüstrasyonu projesi | Örnek inceleme | Alıştırma ve Uygulama Beyin Fırtınası Proje / Tasarım |
10 | Öğrencilerin topladığı örneklerin incelenmesi ve gerçekleştirdikleri eskizler. | Tasarım Çalışmaları | Alıştırma ve Uygulama Beyin Fırtınası Proje / Tasarım |
11 | Tasarım çalışmaları | Tasarım Çalışmaları | Alıştırma ve Uygulama Beyin Fırtınası Proje / Tasarım |
12 | Tasarım çalışmalarına devam edilir. | Tasarım Çalışmaları | Alıştırma ve Uygulama Beyin Fırtınası Proje / Tasarım |
13 | Çalışmanın dijital ortamda uygulanması | Tasarım Çalışmaları | Alıştırma ve Uygulama Beyin Fırtınası Proje / Tasarım |
14 | Çalışmanın dijital ortamda uygulanmasına devam | Tasarım Çalışmaları | Alıştırma ve Uygulama Beyin Fırtınası Proje / Tasarım |
15 | Baskıya hazırlık ve projenin değerlendirilmesi | Tasarım Çalışmaları | Alıştırma ve Uygulama Beyin Fırtınası Proje / Tasarım |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunum Hazırlıkları | Alıştırma ve Uygulama Beyin Fırtınası Proje / Tasarım |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |