DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Botanik | TYP 101 | 1 | 2 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe | |||
Dersin Seviyesi | Lisans | |||
Dersin Türü | Zorunlu | |||
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Necattin TÜRKMEN | |||
Dersi Verenler |
|
|||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere bitkiler dünyasının temel kavramlarını sunmak, bu kavram ve konuların anlaşılmasını sağlamaktır. |
|||
Dersin İçeriği | Biyoloji ve canlılık; Botanik biliminin alt dalları; Bitkilerin sınıflandırılması ve adlandırılması; Bitkilerin kimyasal yapısı ve inorganik bileşikler; Organik bileşikler (karbonhidratlar, yağlar, proteinler, nükleik asitler, sekonder metobolitler); Prokaryotik ve ökaryotik hücrelerin genel özellijkleri; Hücre çeperi ve işlevi; Hücre membranı ve işlevi; Hücre organelleri; Hücre bölünmesi; Bitkisel dokular (meristematik dokular, daimi dokular); Bitkisel organların morfolojik ve anatomik yapısı; Bitkilerde büyüme-gelişme ve hareket olayları; Bitki genetiğine İlişkin temel kavramlar. Uygulama: Genel laboratuvar kuralları; Mikroskop ve kullanımı; Bitki hücresi ve plastidler; Sitoplazma hareketleri; Ergastik maddeler; Mitoz-mayoz bölünme; Bitkisel dokular; Kök, gövde ve yaprak anatomisi ve morfolojisi; Çiçek, meyve ve tohum morfolojisi; Ders içeriğine uygun laboratuvar uygulaması. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Canlılar dünyasını, ve Botanik bilimlerini sınıflandırır. |
2) Bitkilerin kimyasal yapısını oluşturan bileşiklerin özelliklerini ve fonksiyonlarını kavrar. |
3) Prokaryotik ve ökaryotik hücrelerin genel farklarını kavrar. |
4) Hücre organellerini ve fonksiyonlerını açıklar. |
5) Bitkisel dokuların yapısını ve fonksiyonlarını açıklar. |
6) Bitkisel organların anatomik ve morfolojik özelliklerini belirtir. |
7) Bitkilerdeki büyüme-gelişme ve hareket olaylarını kavrar. |
8) Bitki genetiğinin temel kavramlarını belirtir. |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |