DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
Sürdürülebilir Toprak Yönetimi BBT   458 8 2 2 3

Ön Koşul Dersleri
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. İsmail ÇELİK
Dersi Verenler
Prof. Dr.İSMAİL ÇELİK1. Öğretim Grup:A
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu ders, tarımsal arazilerin sürdürülebilirlik kullanımı çerçevesinde toprakların bilimsel, uygun ve akılcı kullanımını, arazilerin korunması ve geliştirilmesi için gerekli toprak yönetim ve uygulamalarının öğrencilere tanıtımını amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Toprak yönetimi; Toprak yönetiminin bir unsuru olarak toprak ve Türkiye topraklarına genel bir bakış. Toprakta adhezyon ve kohezyon ilişkileri; Toprak tavı ve kıvamı; Toprak işleme ve işleme sistemlerinin seçiminde etkili faktörler. Sürdürülebilir toprak yönetiminde korumalı ve geleneksel işleme sistemleri ve bunların temel prensipleri. Toprak işleme esnasında gerçekleşecek dinamik toprak özelikleri ve bunların değerlendirilmesi, Tohum yatağının hazırlanması; Kültivasyon; Toprak işlemede sıkışma problemleri ve çözüm yöntemleri; Toprak yorgunluğu ve nedenleri; Sürdürülebilir ve geleneksel tarım sistemleri; Toprak neminin kayıpları ve düzenleme yolları; Kurak ve yarı kurak bölgelerde nadas uygulamaları ve bunun yönetilmesi. Hassas tarım ve uygulama prensipleri.

Dersin Öğrenme Kazanımları
1) Sürdürülebilir toprak yönetimi ilke ve uygulamalarını kavrar.
2) Toprak-iklim-insan ilişkilerinin sürdürülebilir toprak yönetimindeki etkilerini kavrar.
3) Toprakların sürdürülebilirliğinde Dünya ve Türkiyedeki toprakların temel sorunlarını kavrar.
4) Toprakların sürdürülebilir yönetimi için topraktaki temel unsurların etkileri ve bunların bilimsel metotlarla belirlenmesini kavrar.
5) Toprak işleme esnasında toprakta gerçekleşecek dinamik değişimleri kavrar ve değerlendirir,
6) Kurak ve yarı kurak bölgelerdeki nadas uygulamalarında su depolamanın önemi, amacı ve başarı yöntemlerini kavrar.
7)
8)
9)
10)
11)
12)
13)
14)
15)