DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Organik Tarım | BBT 452 | 8 | 2 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
|||
Dersin Seviyesi | Lisans | |||
Dersin Türü | Seçmeli | |||
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. İbrahim ORTAŞ | |||
Dersi Verenler |
|
|||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Amacı | Topraklı ve topraksız yetiştiriciliğin genel özellikleri, topraksız yetiştirme ortamlarının sınıflandırılması, özellikleri ve kullanımı konularını öğretmek |
|||
Dersin İçeriği | Bitki yetiştirme ortamlarının tanıtılması: toprakların ve diğer bitki yetiştirme ortamlarının özellikleri, topraksız tarımın tarihçesi, yetiştirme ortamlarının sınıflandırılması- kullanım amaçları-avantaj ve dezavantajları, yetiştirme ortamlarında kullanılacak materyallerde olması gereken fiziksel ve kimyasal özellikler-karışabilirlikleri, bitki besleme açısından katı ve sıvı ortam kültürleri, topraksız tarım ve çevre. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Organik tarıma uygun toprak özelliklerini bilir |
2) Organik tarımda gübreleme ve mücadele yöntemlerini bilir ve uygular |
3) Biyolojik gübrelemede Rhizobium bakterileri ve mikoriza mantarları gibi mikroorganizmalardan biyoteknolojik yöntemlerle yararlanmasını bilir ve organik tarımda bu bilgileri pratiğe aktarır |
4) Organik ürünlerin depolanması, paketlenmesi ve pazarlanması konularında temel bilgilere sahip olur organik ürünlerin insan sağlığı açısından önemi hakkında yeterli bilgiye sahip olur |
5) |
6) |
7) |
8) |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. |
||||||
2 | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki karmaşık problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
||||||
3 | Toprak Bilimi ve Bitki Beslemede karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. |
||||||
4 | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme ve kullanma becerisi, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
||||||
5 | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
||||||
6 | Disiplin içi (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi |
||||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; "başlangıç" seviyesinde yabancı dil bilgisi; Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi. |
||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi |
||||||
10 | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
||||||
11 | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Toprak Bilimi ve Bitki Besleme çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Organik tarımın felsefesi | Ders içeriği hakkında bilgi edinme | Anlatım |
2 | Organik tarımda kavramlar | Anlatılan konuların gözden geçirilmesi | Anlatım |
3 | Organik tarımın ilkeleri | Anlatılan konuların gözden geçirilmesi | Anlatım |
4 | Organik tarımda yasal uygulamalar | Anlatılan konuların gözden geçirilmesi | Anlatım |
5 | Organik tarımda gübreleme, ödev kontrol ve tartışma | Anlatılan konuların gözden geçirilmesi | Anlatım |
6 | Organik tarımda ekim nöbeti ve önemi | Anlatılan konuların gözden geçirilmesi | Anlatım |
7 | Organik tarımda baklagiller | Anlatılan konuların gözden geçirilmesi | Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ara sınava hazırlık | Yazılı Sınav |
9 | Organik tarımda yeşil gübreleme | Anlatılan konuların gözden geçirilmesi | Anlatım Deney / Laboratuvar |
10 | Organik tarımda Rhizobiyal aşılama, ödev kontrol ve tartışma | Anlatılan konuların gözden geçirilmesi | |
11 | Organik tarımda mikoriza uygulamaları | Anlatılan konuların gözden geçirilmesi | Anlatım |
12 | Organik tarımda biyolojik ve biyoteknik mücadele | Anlatılan konuların gözden geçirilmesi | Anlatım |
13 | Mineral gübrelerin gıda kalitesi ve insan sağlığına etkisi | Anlatılan konuların gözden geçirilmesi | Anlatım |
14 | Tarımsal mücadele ilaçlarının gıda kalitesi ve insan sağlığına etkisi | Anlatılan konuların gözden geçirilmesi | Anlatım |
15 | Organik tarımda besin elementleri kaynakları ve gübreleme | Anlatılan konuların gözden geçirilmesi | Deney / Laboratuvar |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Yazılı Sınav |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |