DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
İngilizce I | 2 | 3 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe | |||
Dersin Seviyesi | Lisans | |||
Dersin Türü | ||||
Dersin Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. Muhittin ERSUNGUR | |||
Dersi Verenler |
|
|||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Amacı | Öğrenciler günlük ifadeleri ve ihtiyaç duyacakları kalıplardan oluşan temel deyimleri öğrenir, anlar ve bu ifadeleri kullanır. Kendisini veya başkalarını nasıl tanıtacağını öğrenir. Nerede yaşadığı, ne işle meşgul olduğu, niye bir yabancı dil öğrendiği gibi sorulara cevap verir. Eğer karşısındaki kişi yavaşça ve anlaşılır bir şekilde konuşursa onunla iletişime geçer. |
|||
Dersin İçeriği | Selamlama, isimler, sayılar, günler, aylar, mevsimler, bu..., şu...., saat kaç, Kim..., Ne..., Nerede..., Günlük alışkanlıklar hakkında konuşma, zaman edatları: at, on, in. Yeteneler (yapabilirlik; can ya da cannot), aile ağacı; sahiplik sıfatları (benim, senin, onun, ...), zorunluluk, gereklilik; -meli, malı, gereksizlik, Sahiplik, Kaç tane..., Ne kadar...,, çok, az, bir kaç tane, Yer edatları; altında, üstünde, yanında, arasında, içinde, dışında. Teklifte bulunma; ...lim, ...lım (gidelim, izleyelim). Yardım isteme; ...ebilirmisin, (kapıyı açabilir misin). Öneride bulunma: ... ister misin. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) understand sentences ad frequently used expressions related to areas of immediate relevance (e.g basic personal and family information) |
2) exchange information on familiar and routine matters |
3) understand the main points of a text related to everyday life |
4) produce simple connected text on topics of personal interest |
5) Can deal with situations in an area where the language is spoken |
6) describe his/her background in simple terms give ideas, reasons and explanations for opinions and plans |
7) |
8) |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. |
||||||
2 | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki karmaşık problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
||||||
3 | Toprak Bilimi ve Bitki Beslemede karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. |
||||||
4 | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme ve kullanma becerisi, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
||||||
5 | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
||||||
6 | Disiplin içi (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi |
||||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; "başlangıç" seviyesinde yabancı dil bilgisi; Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi. |
||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi |
||||||
10 | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
||||||
11 | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Toprak Bilimi ve Bitki Besleme çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Introducing yourself-plurals-what is /are-to be questions-nationalities and countries | Ders kitabı ve çalışma kitabı | Anlatım |
2 | Possessive (s) and adjectives-present simple-Describing a special/typical day | Ders kitabı ve çalışma kitabı | Anlatım |
3 | Present simple questions and negatives-adjectives-verbs-nouns | Ders kitabı ve çalışma kitabı | Anlatım |
4 | Talking about a holiday- a, an, any, some | Ders kitabı ve çalışma kitabı | Anlatım |
5 | Talking about possessions-have/has got | Ders kitabı ve çalışma kitabı | Anlatım |
6 | Talking about sports you like/hate-verb -ing | Ders kitabı ve çalışma kitabı | Anlatım |
7 | Asking for information in a shop- there is /are - a, an, any, some | Ders kitabı ve çalışma kitabı | Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ders kitabı ve çalışma kitabı | Anlatım |
9 | Prepositions of place-telling where things are- present continuous for now | Ders kitabı ve çalışma kitabı | Anlatım |
10 | Midterm test (visa) | Ders kitabı ve çalışma kitabı | Anlatım |
11 | Making requests-ordering food and drinks in a cafe-can for ability | Ders kitabı ve çalışma kitabı | Anlatım |
12 | Past simple of be and regular verbs-discussion what you did last week | Ders kitabı ve çalışma kitabı | Anlatım |
13 | Past simple irregular verbs | Ders kitabı ve çalışma kitabı | Anlatım |
14 | Interviewing your partner and writing an article | Ders kitabı ve çalışma kitabı | Anlatım |
15 | Repetition | Ders kitabı ve çalışma kitabı | Anlatım |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabı ve çalışma kitabı | Anlatım |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |